۸۰۰ سند مالکیت موقوفات چهارمحال‌وبختیاری اخذ شد
کد خبر: 4184098
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳

۸۰۰ سند مالکیت موقوفات چهارمحال‌وبختیاری اخذ شد

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به سنددار شدن بیش از ۸۰۰ موقوفه استان تا کنون، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۳۷ سند مالکیت مربوط به موقوفات استان اخذ شده است.

سند مالکیت موقوفات

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری؛ باباجان رئیسی، رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به سنددار شدن بیش از 800 موقوفه استان تا کنون، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 37 سند مالکیت مربوط به موقوفات استان اخذ شده است که مساحت اراضی موقوفات یاد شده 785 هکتار و به ارزش بیش از هفتاد هزار میلیارد ریال است.

وی صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و اظهار کرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات، کمک به سنت حسنه وقف است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: از بیش از ۱۰۰ پرونده جاری قضایی موقوفات استان، تعداد ۶۰ پرونده از طریق مراجع قضایی منجر به صدور رأی به نفع موقوفات شده است.

وی در خصوص تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی، مطرح کرد: در مدت شش ماهه اول سال جاری تعداد 50 جلد از اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی تبدیل و در سامانه جامع حدنگار جانمایی شده است.

رئیسی تثبیت مالکیت موقوفات را در جلوگیری از موقوفه‌خواری بسیار مؤثر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع بخشیم.

انتهای پیام
captcha