۶۰۰ پیشکسوت و فعال دفاع مقدس در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4169601
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
در هفته دفاع مقدس

۶۰۰ پیشکسوت و فعال دفاع مقدس در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه امسال از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس کشور تجلیل می‌شود، گفت: در برنامه‌ای تحت عنوان «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» از ۶۰۰ نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس بانو و آقا در استان تجلیل می‌شود.

منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۲۷ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در آستانه هفته دفاع مقدس با تبریک فرارسیدن ایام ربیع‌الاول و شادی و سرور اهل‌بیت(ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه نقش‌آفرینان و شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس درواقع فرصت مناسبی جهت پاسداری از هویت جنگ و دفاع مقدس و انتقال هویت آن است زیرا جنگ و دفاع ما با تمام جنگ‌های عالم متفاوت و دفاع ما یک دفاع فوق‌العاده بود که با عزم و اراده قوی رزمندگان و باور و ایمان آنان همراه شد.

وی با ذکر اینکه رزمندگان دفاع مقدس هم به راه و مسیر هم به خود و هم به فرامین امام خمینی(ره) باور قلبی داشتند، ادامه داد: آنان بر باطل بودن راه و حرکت دشمن نیز یقین داشته و خصومت دشمن بر آنان مشخص شده بود و این باعث مضاعف شدن انگیزه آنان شد؛ این باورها وقتی با ایمان به خداوند متعال همراه می‌شد به نتیجه‌ای جز آمادگی برای جانفشانی و فداکاری در مسیر حق و جهاد فی سبیل‌الله و فائق آمدن بر جبهه باطل نمی‌توانست منتج شود.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه امروز جامعه ما تشنه مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس است، بیان کرد: فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس از جمله از خودگذشتگی، ایثار، جانفشانی و مقاومت هر جا مورد استفاده قرار گرفت، به موفقیت دست یافتیم؛ در هر موقعیتی که از روحیه جهادی بهره بردیم،  موفقیت حاصل شد که نمونه آن را در جبهه مقاومت شاهد بودیم که امثال شهید حججی‌ها در فرهنگ دفاع مقدس پرورش یافتند و در مقابل داعش ایستادند و با شهامت ایستادگی کردند. 

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه همه ما در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان وظیفه داریم، افزود: نسل جوان و نوجوان ما از حماسه دفاع مقدس آگاهی کافی را ندارند و لذا تک تک ما به‌ویژه فعالان عرصه خبر و رسانه وظیفه دارند که هر چه می‌توانند تبیین کننده این فرهنگ و ارزش‌ها به نسل جدید باشند به‌ویژه اینکه امروز اذهان و افکار درگیر فضای مسمومی است که جبهه دشمن القا می‌کند. 

ذوالفقاری با اشاره به اینکه قریب به ۴۳ مناسبت ناظر به موضوع دفاع مقدس در طول سال گرامی داشته می‌شود، گفت: جا دارد که اهالی رسانه نه فقط در هفته دفاع مقدس بلکه در طول سال تبیین‌کننده و انتقال‌دهنده مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس باشند و به‌ویژه به فعالان و پیشکسوتان دفاع مقدس بپردازند و معرفی کنند. 

وی به اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اشاره و تصریح کرد: امسال نیز برنامه‌ریزی‌ها در سطح شهرکرد و شهرستان‌ها و شهرها و روستاها انجام و در ادارات ستادهای بزرگداشت این هفته تشکیل شده است. در تمامی این بخش‌ها تولید برنامه‌ها متناسب با جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب و نیز شعار سال و شعار حماسی «ما متحد هستیم»، انجام شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: تمامی برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با توجه ویژه به نوجوانان و جوانان و نیز بانوان با رویکرد خلاق‌، مبتکرانه، اثرگذار و فناورانه به‌ویژه در فضای مجازی و انواع رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و غیرمکتوب طراحی شده است. در این برنامه‌ها همچنین عناوین و نام‌های روزهای این هفته مورد توجه قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۳۵۲ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس امسال از سوی ۱۳۷ کاربر از ادارات و سازمان‌ها و نهادها در سامانه سادم که مختص مناسبت‌های ملی دفاع مقدس است به ثبت رسیده، افزود: این برنامه‌ها از جمله‌ رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور است که با محوریت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم برگزار می‌شود، آیین میهمانی لاله‌ها نیز با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در روز ششم مهرماه همزمان با سراسر کشور در گلزارهای شهدای استان برگزار می‌شود. 

ذوالفقاری ادامه داد: هفت شب برنامه زنده در شبکه استانی جهانبین با محوریت عملیات بدر و حضور پیشکسوتان دفاع مقدس استان از روز ۳۰ شهریور تا هفتم مهرماه بر روی آنتن می‌رود؛ برگزاری یادواره‌های شهدا، نشست‌های تخصصی تبیینی و بصیرت‌افزایی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت و نیز ادارات، تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در سراسر استان، پرداختن به مبحث دفاع مقدس در تریبون‌های نماز جمعه و نیز سخنرانی‌های پیش از خطبه از سوی فرماندهان و پیشکسوتان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

وی تأکید کرد: برگزاری برنامه‌های تبیینی و نیز تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح مساجد، برگزاری برنامه‌های شب خاطره‌، شب شعر به‌همراه تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس، رونمایی از ۱۶ کتاب تولیدی در زمینه دفاع مقدس، برپایی کارگاه‌های هنری و آموزشی، برپایی نشست‌های تخصصی بررسی فیلم‌های دفاع مقدس، برنامه‌ریزی افتتاح یادمان‌های شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک و نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه امسال از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس کشور تجلیل می‌شود، گفت: در برنامه‌ای تحت عنوان «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در روز ۲۹ شهریور هم به‌صورت حضوری و هم همزمان به‌صورت وبیناری و مجازی در سراسر کشور بیانات مقام معظم رهبری را شنوا خواهیم بود و در این برنامه تجلیل از ۶۰۰ نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس بانو و آقا در استان تجلیل به عمل می‌آید. 

انتهای پیام
captcha