میهمانی خانوادگی «غدیر» در شهرکرد برگزار می‌شود
کد خبر: 4150309
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸
در شب عید غدیر

میهمانی خانوادگی «غدیر» در شهرکرد برگزار می‌شود

در شب عید سعید غدیر، خیابان کاشانی شهرکرد حدفاصل چهارراه فارابی تا چهارراه طالقانی به طول چهار کیلومتر با برپایی ۲۰۰ موکب، صحنه برپایی میهمانی خانوادگی «غدیر» است.

جشن غدیر

هوشنگ‌ گنجی، عضو ستاد اجرایی «جشن میهمانی غدیر» در شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا ازچهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه میهمانی بزرگ غدیر در شهرکرد در شب عید غدیر از ساعت ۱۶ تا ۲۴ با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جشن از عصر پانزدهم تیرماه تا نیمه‌شب در خیابان آیت‌الله کاشانی از چهارراه طالقانی تا چهارراه فارابی به طول ۳.۵ کیلومتر برپا می‌شود.

وی با ذکر اینکه ۲۰۰ موکب در طول این مسیر پذیرای میهمانان و خانواده‌ها هستند، ادامه داد: این موکب‌ها با همکاری کسبه، اهالی محلات، هیئت‌های مذهبی، فعالان اجتماعی و فرهنگی اقشار مختلف، خیران، مؤسسات و مجموعه‌های مردمی، سادات، جامعه ورزشی، باستانی‌کاران، ورزشکاران زورخانه‌ای و تمامی علاقه‌مندان و شیفتگان غدیر و ادارات و نهادها و بانک‌های مستقر در این مسیر برپا می‌شوند.

گنجی در خصوص خدمات ارائه شده به مردم در این موکب‌ها، تصریح کرد: مقرر شده است که ۳۰ هزار پُرس غذا در این شب بین مردم توزیع شود، همچنين غرفه‌ها و موکب‌ها با پذیرایی از مردم این مناسبت بزرگ را گرامی می‌دارند. 

وی بیان کرد: ارائه محتواهای ناظر بر مبحث غدیر، غدیرشناسی، پاسخ به شبهات و برنامه‌های تبیینی با حضور ۲۰ روحانی جوان در طول مسیر انجام خواهد شد؛ برگزاری منبرهای یک تا سه دقیقه‌ای از دیگر بخش‌های این موکب‌هاست که کارشناسان به بیان فضائل امیرالمؤمنین(ع) می‌پردازند.

عضو ستاد اجرایی جشن میهمانی غدیر در شهرکرد گفت: از تمامی اهالی شهرکرد و استان دعوت می‌شود که در این دورهمی بزرگ غدیری شرکت کنند و همچنین در این کار مشارکت داشته باشند که در این راستا، «پویش مشارکت در اطعام علوی» راه‌اندازی شده است و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه چهارمحال‌وبختیاری می‌توانند نذورات خود را به حساب بنیاد غدیر استان با شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۵۱۸۷۵۳۵ واریز کنند.

انتهای پیام
captcha