الزامات تربیت اسلامی در جامعه دیده شود
کد خبر: 4148414
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
آیت‌الله سعیدی تأکید کرد:

الزامات تربیت اسلامی در جامعه دیده شود

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بدحجابی ریشه در لایه‌های پنهان گذشته دارد و امروز برای مقابله با آن باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته و الزامات تربیت اسلامی و اصلاحات فرهنگی در سطوح مختلف جامعه دیده شود.

علی سعیدی، رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از سپاه استان، «همایش جهاد تبیین» ویژه اساتید و نخبگان حوزه‌ علمیه خواهران و بانوان شاغل سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)، بانوان بسیجی و طلاب طرح امین چهارمحال و بختیاری، امروز ۲۷ خردادماه با سخنرانی رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

آیت‌الله علی سعیدی شاهرودی، رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این همایش با تشریح مراحل پنجگانه هر انقلابی و با مقایسه انقلاب‌های الهی، اظهار کرد: بسترسازی، اولین مرحله انقلاب است که حضرت امام خمینی(ره) از سال 42 تا 57 این کار را انجام دادند و مردم را با اصل انقلاب و رسالت رهبری آشنا کردند.

وی پیروزی انقلاب را مرحله دوم دانست و افزود: وقتی مردم با آرمان‌ها و اهداف انقلاب آشنا شدند و درک درستی پیدا کردند، امام(ره) را همراهی کرده و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ادامه داد: انقلاب حضرت نوح به خاطر موانعی به ثمر نرسید اما انقلاب حضرت موسی بن عمران و انقلاب پیامبر اعظم(ص) پیروز شدند، زیرا مردم با امام و رهبر جامعه همراهی کردند و بر مشکلات صبر داشتند.

تحلیلی بر مراحل ۵گانه انقلاب اسلامی 

آیت الله سعیدی تأکید کرد: هیچ امتی بدون پرداخت هزینه نمی‌تواند پیروز شود و در انقلاب اسلامی ایران نیز هزینه پرداخت کردیم و شهدای بسیار زیادی که تقدیم شد، درگذشت شهادت‌گونه فرزند حضرت امام(ره)، تبعید حضرت امام(ره)، زندان رفتن و شکنجه‌های بی‌شمار یاران امام و ... از جمله هزینه‌هایی است که برای پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت شده است.

وی مرحله سوم انقلاب را استقرار آن دانست که شامل شکل‌گیری ارکان و اجزای انقلاب است و گفت: هر انقلابی سه رکن دارد که شامل رهبری الهی، شریعت و مردم می‌باشد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به نقش مهم ارکان انقلاب، تصریح کرد: انقلاب در حدوث و بقاء به مردم متکی است و باید بین منافع مادی و اهداف و آرمان‌های انقلابی تفاوت قائل شد. باید بدانیم که رمز پیروزی در صبر و موفقیت در آزمون‌های الهی نهفته است.

۴ ابزار قدرت ایران 

وی با اشاره به خطبه 192 حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، نقش صبر و استقامت و ایستادگی مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی را تبیین کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز چهار قدرت را کنار هم قرار داده و اقتدار یافته که عبارت از قدرت انرژی، قدرت هسته‌ای، قدرت دفاعی و قدرت منطقه‌ای می‌باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چهارمین مرحله انقلاب را استکمال دانست و افزود: انتقال رهبری از قبلی به بعدی به آسانی را استکمال انقلاب می‌گویند و دلیل عدم موفقیت انقلاب حضرت موسی و پیامبر اعظم(ص) به دلیل این بود که خواص و مردم، رهبری بعد از این پیامبران الهی را برنتافتند و با جانشین آن‌ها همراهی نکردند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به همراهی مردم ایران با مقام معظم رهبری و ولایت فقیه بعد از رحلت حضرت امام(ره) و روایات مختلف پیرامون ملت بزرگ ایران در عصر ظهور، اظهار کرد: استمرار انقلاب پنجمین مرحله انقلاب است که ما در این مرحله قرار داریم؛ یعنی مردم پای انقلاب بایستند و رهبری را در طول تاریخ حمایت کنند، تا این انقلاب به ظهور امام زمان(عج) منتهی شود.

وی تصریح کرد: ما رسالت جهانی داریم و پیامبر اعظم(ص) برای ما تکلیف معین کرده است. زمانی ارتش و سپاه و بسیج مقابل دشمن باید می‌جنگیدند اما امروز که در جنگ ترکیبی قرار داریم، همه مسئولیت دارند در برابر دشمن بایستند.

آیت‌الله سعیدی مهم‌ترین مسئله در سال جاری را انتخابات دانست و خواستار جهاد تبیین برای مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات شد.

ضرورت هم‌افزایی سه قوه در مسئله حجاب

وی در ادامه به پرسش‌های حاضران در خصوص حجاب و عفاف پاسخ داد و گفت: بدحجابی ریشه در لایه‌های پنهان گذشته دارد و امروز برای مقابله با آن هم باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته و الزامات تربیت اسلامی و اصلاحات فرهنگی در سطوح مختلف جامعه دیده شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تحقق حجاب یک اراده می‌خواهد که هم‌افزایی سه قوه را می‌طلبد و مسئولان و نمایندگان هم باید تقدم رضایت خالق بر مخلوق را درنظر بگیرند.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی در آینده بهتر می‌شود، گفت: باتوجه به تحولات اجرایی از سوی دولت، ارتباطات با کشورهای مختلف و آزادسازی منابع بلوکه شده در دیگر کشورها، اوضاع اقتصادی بهبود خواهد یافت.

سعیدی در زمینه اغتشاشات گذشته و عدم همراهی مردم با فتنه‌انگیزان و دشمنان، تصریح کرد: مردم نظام را دوست دارند و هوشیار هستند و نخبگان هم باید با جهاد تبیین، اهمیت انتخابات سال جاری را که مهم‌ترین مسئله کشور می‌باشد، برای اقشار مختلف بیان کنند.

انتهای پیام
captcha