عشایر از مکتب اهل‌بیت(ع) عقب‌نشینی نمی‌کند
کد خبر: 4146411
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹

عشایر از مکتب اهل‌بیت(ع) عقب‌نشینی نمی‌کند

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: امروز پیام عشایر غیور به دشمنان این است که تا خون در رگ‌های ماست و تا جان در بدن داریم، از مکتب اهل‌بیت(ع) و نائب امام زمان(عج) عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین افتتاحیه دومین قرارگاه عملیاتی «فصل استقبال» با هدف ارائه خدمات قرآنی، فرهنگی، آموزشی، عمرانی، پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی و حقوقی به جامعه عشایری شهرستان کوهرنگ روز گذشته، ۱۷ خردادماه به‌همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری و با حضور جمعی از مسئولان و جهادگران در منطقه عشایری شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در این آیین با ابراز خرسندی از اجتماع نخبگان و عشایر غیور در منطقه عشایری کوهرنگ و با اشاره به اینکه اینجا اجتماع دوستداران اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: ما در اینجا گرد آمدیم تا اعلام کنیم پرچم امیرالمؤمنین(ع) در بین بختیاری‌ها در اهتزاز است و همان‌طور که ایشان کمک به محرومان را سرلوحه کار داشتند، ما نیز با افتخار اعلام می‌کنیم که در خدمت محرومان و عشایر این منطقه محروم هستیم. 

وی با ذکر اینکه امام خمینی(ره) عشایر را ذخائر انقلاب خواندند و خدمتی بالاتر از خدمت محرومان از دیدگاه ایشان وجود نداشت، ادامه داد: اوضاع عشایر پیش از انقلاب بر همگان مشهود است که خبری از جاده، آب، برق و خدمات وجود نداشت؛ در دوران قبل از انقلاب پزشکان ما وارداتی از دیگر کشورها بودند امروز اما به برکت پرچم امیرالمؤمنین(ع)، چه بسیار پزشکان و متخصصان که از دل عشایر رشد می‌کنند و منشأ خدمت می‌شوند.

حاجتی با تأکید بر اینکه خدمت به محرومان تداوم راه امام(ره) است، بیان کرد: البته کمبودها و مشکلاتی هم هست که برطرف نشده‌اند اما خدمات هم قابل توجه بوده که از جمله می‌توان به خدمات سپاه استان اشاره داشت که از سال ۱۴۰۰ تا کنون، ۷۵۰۰ سری جهیزیه در بین زوج‌های نیازمند مناطق محروم توزیع کرده است. همچنین دو هزار میلیارد تومان بسته معیشتی توزیع شده است، لذا اگر هم خطایی از سوی مسئولی رخ دهد اما اراده جمعی مبتنی بر خدمت است.

امام‌جمعه موقت اهواز تصریح کرد: اسلام ما دین خدمت است و امروز سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه، روحانیون و تمامی کسانی که در سنگرند، در حال خدمت هستند و در سنگر رسول خدا(ص) و اهل‌بیت(ع) جای دارند. این خدمات منجر به این خواهد شد که ایل سرپا بماند و چوقای بختیاری مثل همیشه لباس شرف و عزت باشد و ایران ما جاویدان بماند.

حاجتی با بیان اینکه در طی قراردادهای گلستان و ترکمنچای در زمان قاجار بالغ بر ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شد، افزود: امروز هم مشکلات و کمبودها فراوانند اما ملت ایران و جوانان غیور فرق بین شکم و شرف را می‌دانند. بعد از ۲۰۰ سال اولین حکومت سرکار آمد و بزرگ‌ترین جنگ قرن بیستم علیه ایران شکل گرفت اما با فداکاری امثال جوانان غیور عشایر و مردم ایران یک وجب از خاک آن جدا نشد. 

امام‌جمعه شهرکرد تصریح کرد: تاریخ گواهی می‌دهد که یکی از دعواهای شیرعلیمردان خان از سرداران مبارز بختیاری با رضاخان پهلوی بر سر موضوع کشف حجاب و این پرسش بود که چرا رضاشاه اصرار دارد روسری‌ها را از سر زنان بختیاری بردارد؟ بختیاری از دیرباز نجابت و عفت خود را حفظ کرده است. 

حاجتی ادامه داد: رضاخان در ادامه سیاست استبدادی علاوه بر کشف حجاب، دستور ممنوعیت عزاداری محرم و صفر را صادر کرد و نیز دستور داد که عمامه‌ها را از سر علما بر می‌داشتند، این دشمنی‌ها امروز هم برایمان آشناست، یعنی در عصر پهلوی رضاشاه این دستورات را صادر می‌کرد و امروز شبکه‌های معاند و ضد انقلاب و اسلام این القائات را به جامعه اسلامی دارند تا جوانان از مکتب اهل‌بیت(ع) دست بکشند غافل از آنکه نه در آن دوران و نه امروز، جوان عشایر و ایرانی عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی در پایان گفت: پیام عشایر غیور به دشمنان این است که تا خون در رگ‌های ماست و تا جان در بدن داریم، از مکتب اهل‌بیت(ع) و نائب امام زمان(عج) عقب‌نشینی نمی‌کنیم. 

همچنین، حجت‌الاسلام علی نصیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ در این آیین در خصوص آغاز به کار قرارگاه عملیاتی فصل استقبال، گفت: در این قرارگاه و برای دومین سال پیاپی، خدمات قرآنی، فرهنگی، آموزشی، عمرانی، پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی و حقوقی به جامعه عشایری شهرستان کوهرنگ ارائه می‌شود.

وی با اشاره به حضور پنج گروه در بخش‌های مختلف خدماتی در پنج مسیر اصلی عشایررو اظهارکرد: در این برنامه، با همکاری 30 جهادگر تبلیغات اسلامی در سیاه‌چادرهای مناطق عشایرنشین و 10 بانوی مبلغ و تعدادی بانوی مربی قرآن در مرکز شهرستان، موضوعات تبلیغی، آموزشی و تبیینی در کنار سایر فعالیت‌های نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف از 17 تا 22  خرداد اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha