برکات ایمان به خداوند چیست + صوت
کد خبر: 4146260
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

برکات ایمان به خداوند چیست + صوت

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تشریح صفات الهی و ویژگی‌های پروردگار با استناد به سه آیه پایانی سوره مبارکه حشر به بیان آثار و برکات معرفت و ایمان به پروردگار در زندگی انسان پرداخت.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۱۷ خردادماه در «کلاس معارف مدیران استان» که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در دفتر امام‌ جمعه شهرکرد برگزار شد با اشاره به برپایی باشکوه برنامه‌ها و محافل بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی و قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: شاهد اجتماع خوب شیفتگان مکتب امام(ره) در مرقد مطهر ایشان بودیم و بیانات مقام معظم رهبری مثل همیشه راهنمای ما بود.

وی با ذکر اینکه ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی(ره) را باید بیشتر بشناسیم، ادامه داد: آینده‌نگری و درک درست و بصیرت واقعی ایشان را امروز و در آینده مشاهده می‌کنیم و در می‌یابیم که خداوند متعال قدرت درک صحیح از پیشرفت و تعالی ملت را عطا کرده بود.

نکونام امام خمینی(ره) را یک تفکر برشمرد و بیان کرد: ایشان خوب می‌دانست که چگونه انسان‌ها را باید به سرمنزل مقصود برساند و تفکر خود را با استقامت، صلابت و شجاعت عملیاتی کرد، ایشان هیچگاه ترس به دل راه نداد بلکه به وظیفه خود می‌اندیشید. امروز این تفکر از ایران به جهان اسلام و سپس کل دنیا تعمیم یافته و سرایت کرده است و می‌رود که تعمیق بیابد. 

امام‌ جمعه شهرکرد ایمان در وجود حضرت امام(ره) و تفکر ایشان را مورد تأکید قرار داد و گفت: اساس این است که هر آنچه در عالم وجود دارد، شعاع وجودی پروردگار است و مانند شعاع خورشید است که از خود اراده‌ای ندارد؛ پروردگار متعال نور آسمان‌ها و زمین است و بود و نبود کل عالم تحت اراده اوست و این ایمان در وجود انسان باید شکل بگیرد.

نکونام با بیان اینکه شناخت ذات خداوند برای ما که اشرف مخلوقات هستیم غیرممکن است، افزود: مراد از شناخت خداوند، اولاً هستی و دوم صفات و ویژگی‌های پروردگار است و ایمان زمانی محقق می‌شود که به هستی و صفات خداوند آگاهی و ایمان داشته باشیم.

ویژگی‌های پروردگار در قرآن 

نماینده ولی‌فقیه در استان در تشریح صفات الهی و ویژگی‌های پروردگار با استناد به سه آیه پایانی سوره مبارکه حشر که سفارش فراوانی مبنی بر تلاوت و تفکر در این آیات وجود دارد، بیان کرد: در این آیات شریفه بر علم پروردگار که از صفات ذاتی حضرت حق است تأکید شده و خداوند همچنین، مالک است و مالکیت حقیقی از آن خداست و انسان‌ها مالکیت اعتباری دارند. 

نکونام ادامه داد: قرآن قائل است که خداوند از هر گونه عیب منزه است و این باید باور ما باشد که خداوند کمال محض است که راه را نشان می‌دهد و به کمال می‌رساند، خداوند ایمنی‌بخش است و از تمام معایب ایمن است. 

وی با ذکر اینکه توکل به خداوند باید در تمامی زوایای زندگی باید جاری و ساری باشد، تصریح کرد: اگر به صفات الهی ایمان داشته باشیم، باور به آیه شریفه «وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» (طلاق/3) نیز در ما شکل خواهد گرفت و به هیچ عنوان به غیر خدا دل نمی‌بندیم.

نکونام بیان کرد: خداوند آفریننده و گرداننده و هدایتگر است که بر همه امور عالم سیطره و غلبه دارد و رشددهنده است، همه مغلوب خدایند و اگر انسان ایمان به خدایی با این عظمت و کمال بیاورد، از خطا بری و عاشق و شیفته خواهد بود و نیز در کار و خدمت پرانگیزه می‌شود.

امام‌ جمعه شهرکرد تأکید کرد: وقتی سخن از ایمان می‌شود خوب است که انسان رجوعی به خودش داشته باشد که تا چه حد به هستی پروردگار ایمان دارد و صفات الهی را چقدر می‌شناسد. ممکن است علمی اجمالی داشته باشیم که خوب است اما از ما خواسته شده که دائماً شناختمان را از پروردگار بالا ببریم و مدام بر معرفتمان بیفزاییم که لازمه آن تفکر، عبادت، انس با خدا و ... است.

نکونام در پایان گفت: امام خمینی(ره) توانسته بود به این میزان ایمان دست یابد و ما نیز باید تلاش کنیم که شناختمان از خداوند افزون‌تر شود تا در راه خود استوار و بدون لغزش و با انگیزه و شجاعت و جسارت پیش برویم همانطور که امام(ره) این‌گونه بودند. 

کد
انتهای پیام
captcha