چینش آیات سوره یوسف حاکی از چیست + اینفوگرافیک
کد خبر: 4145636
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

چینش آیات سوره یوسف حاکی از چیست + اینفوگرافیک

اینفوگرافیک با هدف فهم چینش حکیمانه و مهندسی آیات سوره یوسف ارائه می‌شود.

فهم چینش حکیمانه و مهندسی آیات سوره یوسف

به گزارش ایکنا، سوره یوسف، احسن‌القصص است که در آن حمایت خداوند از مؤمنان مُحسن و مُخلَص (خالص‌شدگان) در دو فصل ارائه شده است. فصل اول؛ داستان حمایت خداوند از حضرت یوسف(ع) به دلیل اخلاص و سیر تدریجی تکامل انسان موحد از آیات ۱ تا ۱۰۲ سوره یوسف شامل روش نیکوی قرآن در قصه‌گویی (آیات ۱ تا ۳)، سیر زندگی حضرت یوسف(ع) از آغوش پرمهر پدر تا قعر چاه و از قعر چاه تا قصر شاه (آیه ۴ تا ۲۴)، زندگی یوسف (ع) از قصر شاه تا قعر زندان و از قعر زندان تا قصر شاه (آیات ۲۵ تا ۵۷)، ملاقات حضرت یوسف(ع) با برادران در مصر، گفت‌وگوی یعقوب(ع) با پسران، توبه برادران و ملاقات یوسف (ع) با پدر (آیات ۵۸ تا ۱۰۲).

فصل دوم سوره یوسف شامل فراخوانی مردم به اخلاص در بندگی (آیات ۱۰۳ تا ۱۱۱) در دو بخش فراهم آوردن شرایط برای ایمان آوردن مردم(آیات ۱۰۳ تا ۱۰۷) و وظیفه پیامبر(ص) برای دعوت مردم به ایمان و اخلاص (در آیات ۱۰۸ تا ۱۱۱).

نتیجه‌گیری؛ بنابر آیات ۱ تا ۳ سوره یوسف «الر/ تِلْکَ آیاتُ الْکِتابِ الْمُبینِ/ إِنّا أَنْزَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِیّاً لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ»، خردورزی در زیباترین داستان قرآن مایه عبرت صاحبان اندیشه است.

فهم چینش حکیمانه و مهندسی آیات سوره یوسف

محتوای این اینفوگرافیک کاری از حجت‌الاسلام علی رجبی، حافظ، مفسر و مدرس دوره‌های تدبر در قرآن است که جلساتی را حول تدبر در آیات و بیان مهندسی هر سوره دارد. او مشغول به تحصیل علوم دینی و درس خارج از حوزه است. رجبی دارای تألیفاتی، چون کتاب آموزه‌های قرآن بر مبنای تدبر موضوعی، کتاب بهداشت در قرآن، شرح حکمت ۳۸ نهج‌البلاغه (نصیحت پدرانه) است.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام علی رجبی به نشانی https://fslt.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مهشید تقی لو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ - ۲۳:۴۷
1
0
باعرض سلام خدمت استاد بزرگوار وگرامی
خداقوت ،بسیار بسیار عالی وآموزنده
مقنیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۱۴:۳۲
0
1
باسلام
فارغ از اصل این برنامه ، متاسفانه طراحی تصاویر ناقص از آیات و صفحات قرآن در پوستر ها، بنرها و ... رسم غلطی است که امروز هنر تلقی می شود !!!
captcha