تدوین سند فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4143130
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

تدوین سند فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز تدوین نقشه فرهنگی استان، گفت: مقرر شده ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تدوین سند در سطح استان‌ها توزیع شود.

علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری امروز، سوم خردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبه شورای عالی فرهنگی کشور مبنی بر تدوین نقشه فرهنگی کشور، اظهار کرد: براساس این سند باید برش استانی این نقشه نیز در استان‌ها تهیه و تدوین شود.

شهریارپور افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان تدوین سند فرهنگی چهارمحال و بختیاری مطرح و در فاز اول مقرر شد پنج مسئله مهم فرهنگی توسط کارگروه اجتماعی استان مشخص شود و به دستگاه‌های ذیربط جهت برنامه‌ریزی واگذار شود که این کار انجام شده است.

وی با تأکيد بر اینکه یکی از مسائل کلیدی فرهنگ در چهارمحال و بختیاری بحث اقتصاد فرهنگ است، بيان کرد: در ذیل تدوین سند مباحث مربوط به حکمرانی فرهنگی مطرح شد و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه جداول این سند تهیه شده است؛ در این جداول جهت‌گیری‌های فرهنگی و راهبردها نیز مشخص شده و برنامه اجرایی باید تدوین شود.

شهریارپور تأکید کرد: در مراحل بعدی منابع اعتباری مورد نیاز تأمين و به علاوه راهکارهای اجرایی و عملیاتی پیشنهاد خواهد شد، در ادامه کار باید اصلاحات مورد نیاز انجام شود و ظرف مدت یک‌ماه آینده برنامه استان را ارائه دهیم تا بتوانیم مصوبه استانی و ملی را اخذ کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتبارات تهیه سند فرهنگی استان به‌صورت ملی تأمين خواهد شد، گفت: مقرر شده ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تدوین سند در سطح استان‌ها توزیع شود، قطعاً اين كار بار مالی زیادی نیاز دارد و باید راهکارهایی برای تامین منابع مالی داشته باشیم.

در ادامه احمدرضا میرباقری، مسئول برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور از شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی در کشور، اظهار کرد: نقشه‌های استانی در ذیل این سند تدوین خواهد شد، در گام اول اسناد فرهنگی در ۱۲ استان تدوین و رونمایی شد و در سایر استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری کار آغاز شده است و باید تا دوماه آینده این سند تدوین و وارد فاز اجرایی شود.

ميرباقری افزود: هدف از تدوین برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، انسجام‌بخشی و یکنواخت کردن برنامه‌ها و بودجه فرهنگی استان‌ها است تا از موازی‌کاری در این حوزه جلوگیری شود و بتوان از بودجه‌های فرهنگی به درستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هر استانی در تدوین اسناد فرهنگی خود با توجه به اقتضائات فرهنگی خود، مسائل اولویت‌دار فرهنگی را انتخاب می‌کند، گفت: سپس برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی در این حوزه تعریف می‌شود و عمدتاً توسط دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی اجرا خواهد شد.

میرباقری با بیان اینکه در بودجه سال‌جاری مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تدوین سند فرهنگی کشورها پیش‌بینی شده است، گفت: سهم هر استان براساس میزان برنامه‌های پیشنهادی و حجم کار تعیین می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha