ابتکار اوقاف لردگان در برگزاری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4141432
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

ابتکار اوقاف لردگان در برگزاری مسابقات سراسری قرآن

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی چهل‌وششمین دوره مسابقات برای نخستین بار نسبت به رایزنی با فرمانداری و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و جلب حمایت آنان اقدام کرده است.

مسابقات سراسری قرآن کریم

علیرضا محمدی، رئیس ادارات اوقاف شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغازشده و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد، اظهار کرد: اوقاف لردگان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی این دوره از مسابقات و رونق‌‌بخشی به این رویداد قرآنی، برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات در استان نسبت به رایزنی با فرمانداری و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و جلب حمایت آنان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در واقع مسابقات سراسری قرآن کریم اگرچه‌ از سوی اوقاف برگزار می‌شود اما به‌عنوان یک حرکت اجتماعی و فرهنگی و بزرگ‌ترین رویداد قرآنی استان است که در مراحل مختلف برگزاری بخشی از جامعه را تحت پوشش‌ قرار می‌دهد، لذا می‌طلبد از سوی دیگر نهادها نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد. 

محمدی تصریح کرد: بر این اساس، جلساتی را با فرمانداران لردگان و خانمیرزا در محل فرمانداری‌ها برگزار و بر این مطالبه تأکید کردیم؛ همچنین از ادارات فرهنگی و قرآنی و نیز ادارات غیرمرتبط که بهرحال جمعیتی را به عنوان جامعه مخاطب در اختیار دارند دعوت و بر حمایت و پشتیبانی آنان در برپایی این رویداد قرآنی در شهرستان‌ها تأکید شد.

رئیس اداره اوقاف لردگان و خانمیرزا با ابراز خرسندی از همراهی و استقبال فرمانداران از این رویکرد، توضیح داد: خوشبختانه فرماندارن نیز بر این موضوع تأکید و ادارات را ملزم به همکاری با اوقاف کردند؛ در این جلسات همچنین شیوه‌نامه مسابقات قرآن تشریح و برای هر دستگاه سهمیه‌ای تعیین شد که بتوانند به تعداد تعیین‌شده از جامعه مخاطب خود در این مسابقات ثبت‌نام به عمل آورند.

محمدی با اشاره به اقبال اداره‌کل اوقاف استان به این طرح که در جذب متسابقان و ارتقای آمار ثبت‌نامی مؤثر بوده‌است، گفت: اداره‌کل این طرح را به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ کرده است تا در این مناطق نیز رایزنی‌ها با فرمانداران و ادارات در جهت جلب حمایت در پیش گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر لردگان از حیث تعداد ثبت‌نام شدگان در رتبه نخست شهرستان‌های استان قرار دارد، بیان کرد: همچنین بر اساس رایزنی‌های انجام شده، ادارات مختلف در برپایی مسابقات و ایاب و ذهاب متسابقان یاریگر اوقاف هستند تا بتوانیم رویدادی با سطح کیفی مطلوب برگزار کنیم؛ متسابقان حائز عناوین برتر نیز به‌وجهی شایسته در برنامه‌ای با حضور مسئولان تجلیل خواهند شد. 

محمدی با تأکید بر اینکه ادارات باید بر اساس سهیمه تعیین شده از سوی اوقاف و با ابلاغ فرمانداری، متسابقان را در این دوره از مسابقات قرآن جذب کنند، توضیح داد: درواقع سهمیه بیشتر برای اداراتی مانند تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون مساجد، آموزش و پرورش، سپاه، حوزه علمیه و ... تعيين شده است که بخشی از جامعه هدف آنان قرآنی هستند و برای ادارات غیر مرتبط با مباحث فرهنگی و قرآنی نیز سهمیه‌ها نصف هستند.

رئیس اداره اوقاف لردگان و خانمیرزا بیان کرد: بر اساس ابلاغ فرماندار لردگان به ادارات شهرستان، شیوه‌نامه و میزان سهمیه ادارات در جذب علاقه‌مندان، فعالان قرآنی و آگاهی‌بخشی به گروه‌های هدف در اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام و تأکيد شده است: «ادارات شهرستان با پیگیری جدی و حساسیت نسبت به انجام دستورالعمل اطلاع‌رسانی، تبلیغات و ... به منظور حضور پرشور، جذب متسابقان و برپایی این رویداد قرآنی اقدامات لازم را معمول و نتیجه را به دبیرخانه اوقاف و امور خیریه شهرستان اعلام کنند».

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای مطالعه آیین‌نامه مسابقات سراسری در رشته‌های گوناگون و ثبت‌نام در این دوره از مسابقات می‌توانند به سامانه www.quraniran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha