حضور پررنگ چهارمحال‌‌وبختیاری در مرحله نهایی جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 4141223
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷

حضور پررنگ چهارمحال‌‌وبختیاری در مرحله نهایی جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۱۲ دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان استان در مرحله نهایی سی‌وسومین دوره جشنواره قرآن و عترت(ع) به میزبانی اصفهان حضور دارند.

مسابقات قرآن دانشگاه فرهنگیان

ذبیح‌الله کاوه، سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به برگزاری مرحله نهایی سی‌وسومین دوره جشنواره قرآن و عترت(ع) به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: طی دو روز گذشته و در بخش آوایی، شرکت‌کنندگان استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان و یزد در رشته‌های تحقیق، ترتیل و تواشیح، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، پنج جزء و حفظ جزء ۳۰، اذان، دعاخوانی و مداحی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: این مسابقات از 23 اردیبهشت‌ماه شروع شده است و تا 27 اردیبهشت‌ماه در رشته‌های مختلف ادامه دارد و با برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان به پایان می‌رسد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در این دوره از جشنواره قرآن و عترت(ع) قریب به ۳۰۰ دانشجومعلم در بخش‌ها و رشته‌های مختلف آوایی، معارفی، ادبی، هنری و پژوهشی شرکت داشتند که در نهایت، 12 نفر شامل شش خانم و شش آقا به مرحله کشوری راه یافتند. 

کاوه با اشاره به اینکه پیش از اعزام دانشجویان به مسابقات، دوره‌های توانمندسازی برای رشته‌های شفاهی برگزار شد، بیان کرد: دوره‌های آموزشی به عنوان آمادگی قبل از مسابقات برای دانشجویان تدارک دیدیم تا دانشجویانی که نیاز به این دوره‌ها دارند بتوانند نزد اساتید استان، به آمادگی لازم پیش از برگزاری مسابقات کشوری برسند. امیدواریم باوجود سطح بالای این‌دوره از مسابقات، دانشجویان ما در این رویداد قرآنی بدرخشند.

وی به ارائه آمار جشنواره قرآن و عترت(ع) در دوره گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در دوره قبل، پنج رتبه در مسابقات کشوری از سوی دانشجومعلمان استان کسب شد که امیدواریم امسال نیز این افتخارآفرینی‌ها را داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در خصوص تجلیل برگزیدگان مرحله دانشگاهی و همچنین مرحله کشوری این دوره، تصریح کرد: از تعدادی برگزیدگان استان در دهه سرآمد آموزشی که از16 تا 26 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، تقدیر به‌عمل آمد و این مژده را می‌دهیم کسانی که در مرحله کشوری، برگزیده شوند در سال تحصیلی آینده تجلیل ویژه‌ای از آنها صورت خواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برپایی اجلاسیه نماز ویژه دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری، توضیح داد: این اجلاسیه با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فرهنگیان کشور و اساتید و معاونان فرهنگی و اجرایی در دو پردیس شهید باهنر شهرکرد، ویژه دختران دانشجو و  شهید رجایی فرخشهر ویژه پسران دانشجو برگزار شد از برگزیدگان اقامه نماز تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha