اعلام جزئیات ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4140578
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

اعلام جزئیات ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دارالقرآن بسیج چهارمحال‌و‌بختیاری جزئیات ثبت‌نام در سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج در استان را تشریح کرد.

مسابقات قرآن بسیج

مظاهر موسوی، رئیس دارالقرآن بسیج چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص ثبت‌نام سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج، اظهارکرد: ثبت‌نام این دوره مسابقات به‌منظور ترویج فرهنگ قرآن و قرآن‌خوانی برای بسیجیان استان از 20 اردیبهشت آغاز شده است و علاقه‌مندان تا 20 تیرماه فرصت دارند به‌منظور ثبت‌نام به آدرس www.quranbsj.ir مراجعه کنند و یا با‌ ارسال عدد یک به سامانه پیامکی 660005 ثبت‌نامشان را انجام ‌دهند.

وی با ‌اشاره به تلفیقی بودن رویداد، اعم از رقابت و آموزش تأکید‌ کرد: به‌منظور ارتقای کیفی متسابقان شرکت‌کننده در این‌ دوره از مسابقات، پیوست آموزشی در جریان مسابقات امسال لحاظ شده است تا رویداد به سمت رقابت آموزش‌محور حرکت کند.

موسوی شرایط عمومی شرکت‌کنندگان را در رویداد امسال شرح ‌داد و گفت: براساس آیین‌نامه، افرادی که در مرحله کشوری مسابقات سازمان اوقاف و سازمان بسیج در سال 1401، حائز رتبه اول تا سوم نشده باشند، شرایط حضور در مسابقات را دارا هستند.

رئیس دارالقرآن بسیج استان زمان‌بندی برگزاری مسابقات امسال را توضیح داد و گفت: مسابقات امسال در پنج مرحله  برگزار می‌شود، مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها و حوزه‌ها تا بیستم مردادماه به پایان می‌رسد و مرحله شهرستانی در سطح ناحیه‌های بسیج تا اواخر مردادماه به پایان برسد. همچنین مرحله استانی از 25 شهریورماه تا 15مهرماه و مرحله نهایی کشوری نیز در بازه زمانی 20 آبان تا اوایل آذرماه برگزار می‌شود.

موسوی گفت: هدف این مسابقات ارتقای فرهنگ قرآنی، شناسایی نخبگان و اهالی قرآن‌دوست و ایجاد پویایی و تحرک در بسیجیان البته با رویکرد تعلیمی و تربیتی است که امیدواریم با برگزاری کلاس‌های قرآنی بتوان در افزایش کمی و سطح کیفی قرآن‌آموزان و قرآن‌دوستان کار مؤثری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در پنج بخش «آوایی انفرادی»، «آوایی گروهی»، «معارف»، «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» برگزار می‌شود، تصریح کرد: سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که عموم بسیجیان و آحاد مردم بتوانند در این مسابقات شرکت‌کنند و برای بهره‌وری کامل از این رویداد، تلفیقی از آموزش و رقابت در این طرح در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha