محفل انس با قرآن در سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) برگزار شد
کد خبر: 4134409
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

محفل انس با قرآن در سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) برگزار شد

محفل نورانی انس با قرآن کریم در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و رده‌های تابعه با حضور فرماندهان، مسئولان، پاسداران و بسیجیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

سیدمسعود معصومی، مدرس حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، محفل نورانی انس با قرآن کریم، روز گذشته، ۲۶ فروردین‌ماه در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و رده‌های تابعه با حضور فرماندهان، مسئولان، پاسداران و بسیجیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود معصومی از اساتید حوزه و دانشگاه استان در محفل انس با قرآن در حسینیه آیت‌الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با تبیین انواع نزول قرآن، اظهار کرد: قرآن کریم به دو صورت دفعی و تدریجی بر قلب نازنین پیامبر اسلام(ص) نازل شده که نزول دفعی آن در شب بافضیلت قدر اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: نزول قرآن به معنای نزول مکانی و از بالا به پایین نیست، زیرا ملک از جنس ماده نیستند حال آنکه از بالا به پایین آمدن از خصوصیات ماده است.

معصومی با اشاره به انواع نزول شأنی، نزول رتبه‌ای، نزول مکانی و نزول از جایگاه هستی، اظهار کرد: خداوند متعال قرآن را نازل کرد تا برای بشر قابل فهم و درک باشد و تنها پیامبر اکرم(ص) توانست حقیقت آن‌را درک کند.

وی گفت: فصاحت و بلاغت تنها اعجاز قرآن نیست که هم فصیح است و هم بلیغ، بلکه تفسیرهای بسیار زیاد این کتاب آسمانی معجزه است و هر قشری با توجه به نیاز خود می‌تواند از مصحف شریف بهره‌مند شود.

مدرس حوزه و دانشگاه در استان تأکید کرد: نظامیان، سیاسیون، پزشکان، فقها و همه اقشار از قرآن بهره می‌برند و لذا نظیر چنین کلامی را در عالم نمی‌توان یافت که اعجاز قرآن همین است.

وی با اشاره به انواع تفسیرها و نیاز به جلسات متعدد برای تبیین مفهوم حتی یک آیه از قرآن کریم، تصریح کرد: هیچ ظاهری از قرآن با باطن آن متناقض نیست و باید بدانیم دینی که قرآن آن با ولایت همراه است می‌تواند ابرقدرت تولید کند. لذا دارایی‌های ما بسیار بیشتر از پهپاد و موشک و انرژی هسته‌ای و نظیر اینهاست، زیرا قرآن و عترت دارایی اصلی ما است.

معصومی گفت: وجود مقدس حضرت علی(ع) و قرآن کریم با همند، آن حضرت قرآن ناطق هستند و از قرآن بی‌کلام یعنی قرآن بدون عترت(ع) کاری بر نمی‌آید زیرا به مصداق روایت شریف ثقلین، قرآن و عترت همراه هم برای هدایت بشر آمده‌اند.

یادآور می‌شود، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با حضور قاریان ممتاز استانی و برنامه مداحی از برنامه‌های این محفل نورانی بود.

انتهای پیام
captcha