نقش بدون جانشین خانواده در پیشگیری از رفتارهای مجرمانه
کد خبر: 4132829
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴

نقش بدون جانشین خانواده در پیشگیری از رفتارهای مجرمانه

مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری گفت: از آنجا که پیشگیری از رفتارهای مجرمانه و آسیب‌های اجتماعی مقدم بر اصلاح مجرم بوده نقش خانواده اساسی و بدون جانشین است.

مراسم افطار خانواده های زندانیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری، مراسم افطار خانواده‌های زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان مرکز استان با حضور مدیرکل زندان‌های استان، مقامات قضایی، هنرمندان استان و خیران حامی خانواده زندانیان برگزار شد.

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌های استان در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان، گفت: خانواده با توجه به نقش مهم و چندوجهی که دارد، می‌تواند به کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی کمک کند. از آنجا که پیشگیری از رفتارهای مجرمانه و آسیب‌های اجتماعی مقدم بر اصلاح مجرم بوده نقش خانواده اساسی و بدون جانشین است.

حیدری از خانواده‌های زندانیان خواست تا آموزه‌های دینی را در فرزندان تقویت کنند و افزود: یکی از عوامل اساسی شکل‌گیری شخصیت فرزند در خانواده، والدین هستند که آداب و رسوم، نحوه برخورد و ارتباط با محیط و بسیاری از واکنش‌های اجتماعی را آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در زندگی اجتماعی افزود: هر جامعه‌ای برای اثبات و رشد و بالندگی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد.

توجه به مسئله حجاب از ضروریات یک جامعه محسوب می‌شود. برای دستیابی به اهداف تربیت دینی، توسعه فرهنگ متعالی حجاب و عفاف اهمیت ویژه‌ای دارد و عفاف نیز یکی از فضایل اخلاقی است که همواره در تعالیم اسلام جایگاه والایی داشته و توجه به آن مهم است. در روایات متعددی عفاف بهترین عبادت شمرده شده و امام علی(ع) آن را بهترین خوی و خصلت و سرمنشأ هر خیر و نیکی خوانده است.

در ادامه، مدیرکل زندان‌های استان از دو بانوی محجبه فرزند زندانی با اهدای گل و هدیه تجلیل کرد.

قادری، مدیرعامل انجمن حمایت نیز با قدردانی از خیران هم‌استانی که مقدمات برگزاری ضیافت افطار خانواده‌های زندانیان را فراهم کردند، گفت: با مبلغی بالغ بر 600 میلیون ریال بیش از 400 نفر از این خانواده‌ها بر سفره کرم متولد ماه رمضان نشستند.

قادری اشتغال را اولویت مهم انجمن معرفی کرد و افزود: توانمندسازی خانواده با ایجاد شغل دائمی و ثبات اقتصادی ممکن خواهد شد.

برنامه ضیافت با اجرای برنامه‌های هنری، سرود، تواشیح و تجلیل از خیران همراه با انجمن حمایت ادامه یافت.

انتهای پیام
captcha