لزوم توجه به مباحث معرفتی قرآنی با روش تفسیر شبکه‌ای
کد خبر: 4130065
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد:

لزوم توجه به مباحث معرفتی قرآنی با روش تفسیر شبکه‌ای

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از سازمان دارالقرآن الکریم با رئیس این سازمان دیدار و بر توجه به مباحث معرفتی قرآنی با روش تفسیر شبکه‌ای و تقویت جلسات قرآنی و خانه‌های قرآن تاکید کرد.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از سازمان دارالقرآن الکریم با رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ابتدای جلسه توضیحاتی پیرامون وضعیت حکمرانی قرآنی در کلان کشور، سابقه و جایگاه سازمان دارالقرآن الکریم، رویکرد‌های جدید این سازمان و پیشنهاد‌هایی برای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در ادامه افزود: در مورد ساختار فعالیت‌های قرآنی در کشور ۲ ایده وجود دارد، اما بنده معتقدم می‌شود به ایده سومی هم فکر کرد که مزیت‌های دو ایده قبلی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: منظور ما از حضور قرآن در سینما و هنر این است که بیاییم مفاهیم اساسی قرآن را به تصویر بکشیم. نشان دهیم که دروغ و قتل و وجدان کاری نداشتن و... چه ظلم بزرگی است.

حجت الاسلام خسرو پناه افزود: تا می‌توانید همین جلسات کوچک و خانه‌های قرآن را ترویج دهید و تقویت کنید. جلساتی که بعد معرفتی جدی و جذابیت‌های مورد نیاز هم داشته باشند. اینکه چه طور یک جلسه قرآن را راه‌اندازی کنیم و افراد را جمع کنیم خودش نیاز به آموزش دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در باب بحث‌های معرفتی قرآنی ادامه داد: این بحث‌ها خیلی ظریف است و باید جمع‌ها و نخبه‌های دانشگاهی در آن ورود کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان افزود: در فعالیت‌های محتوایی قرآن وسعت ایجاد کنید و اگر انحرافی وجود نداشت حتما از آن حمایت کنید.

انتهای پیام
captcha