برپایی محافل جزءخوانی در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4130059
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

برپایی محافل جزءخوانی در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: محافل جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان و در آستان مقدس ۱۰ امامزاده به‌صورت محوری و شاخص برگزار می‌شود.

محفل جزءخوانی

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در تشریح اهم فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان با اشاره به اینکه جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان امسال نیز به رسم هر ساله در حال برگزاری است، اظهار کرد: این محافل روزانه در تمامی بقاع متبرکه استان و در آستان مقدس ۱۰ امامزاده به‌صورت محوری و شاخص برگزار می‌شود که از جمله به امامزادگان نقنه، شهر کیان، نافچ، حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد می‌توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: البته محفل شهر نقنه امسال به مسجد جامع واقع در جنب امامزاده میرحیدرشاه(ع) منتقل شده که با همکاری هیئت امنای امامزاده میزبان روزه‌داران و علاقه‌مندان قرآن است.

مولوی با بیان اینکه کاروان قرآنی ماه رمضان در ادامه سفرهای شهرستانی کاروان قرآنی آیه‌های انقلاب استان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: با توجه به برگزاری محافل قرآنی در شهرکرد و بروجن در کاروان قبلی، کاروان قرآنی رمضان در مناطق محروم شهرستان‌های لردگان و فارسان در دهه پایانی ماه مبارک به برپایی محافل انس با قرآن می‌پردازد.

این چهره قرآنی استان تأکید کرد: در تلاش و رایزنی هستیم تا از حضور یک قاری بین‌المللی در کاروان قرآنی ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.

مولوی با اشاره به استقرار یک استاد ملی و ممتاز تفسیر از قم در استان، بیان کرد: امسال نیز مانند سال گذشته از حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرزاحسینی جهت بیان مباحث تفسیر دعوت به عمل آمده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف افزود: با همکاری صدا و سیمای استان، برنامه‌های تفسير حجت‌الاسلام میرزاحسینی ضبط و در این ایام جهت استفاده عموم روزه‌داران و علاقه‌مندان از شبکه استانی پخش می‌شود. همچنين در ادارات دولتی نیز جلسات تفسیر برای کارکنان با حضور این استاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha