هم‌عهدی برای خدمت به قرآن در گردهمایی فعالان جلسات خانگی
کد خبر: 4128565
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
در چهارمحال‌وبختیاری

هم‌عهدی برای خدمت به قرآن در گردهمایی فعالان جلسات خانگی

دومین گردهمایی یک‌روزه «پویش ستاره‌های زمین» با محوریت جلسات خانگی قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری با حضور دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان، دبیر، مسئولان و رابطان شهرستانی جامعه قرآنی عصر استان و فعالان و مدیران جلسات خانگی قرآن کریم در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

گردهمایی فعالان جلسات خانگی قرآن در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، دومین گردهمایی یک‌روزه «پویش ستاره‌های زمین» با محوریت جلسات خانگی قرآن کریم امروز ۲۵ اسفندماه با حضور دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان، دبیر و مسئولان و رابطان شهرستانی جامعه قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری و فعالان و مدیران جلسات خانگی قرآن کریم استان در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور در این گردهمایی با اشاره به اینکه شاخه قرآنی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عملیات مشترکی را ذیل عنوان «عملیات جلسات خانگی قرآن» در بین فعالان قرآنی بخش مردمی برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: این اقدام یک حرکت و قدمی در راستای لبیک به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر احیای جلسات خانگی قرآن به شمار می‌رود.

وی با ذکر اینکه برای انجام هماهنگ این عملیات مشترک همایش‌ها، کارگروه‌ها و کارگاه‌هایی در استان‌ها و با حضور فعالان جلسات خانگی قرآن در روستاها و شهرهای هر استان برگزار می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس، در هفته‌های منتهی به ماه مبارک رمضان، گردهمایی‌هایی را ویژه قرآنیان فعال در عرصه قرارگاه مردمی جلسات قرآن در استان‌های مختلف برگزار کرده‌ایم و نظیر این برنامه امروز در چهارمحال‌وبختیاری در حال برگزاری است.

حسینی بیان کرد: امید ما این است که این گردهمایی منتج به ایجاد هماهنگی لازم در بدنه فعالان جلسات خانگی قرآن در تمامی شهرستان‌ها شود و توسعه‌ این جلسات را شاهد باشیم که درواقع یکی از سنت‌های بسیار زیبای ایرانی و اسلامی است.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور با تأکید بر اینکه اگر قرآن در محلات رواج یابد قدم مؤثری در ترویج فرهنگ قرآن‌ در سطح عموم جامعه برداشته شده است، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در اولویت این حرکت مردمی است و اگر جلسات شکل بگیرد، مدیران و گردانندگان این جلسات به اقتضای مخاطبان و اقشار مشارکت‌ کننده می‌توانند محتوا و رویکرد ناظر بر همان قشر را در دستور کار قرار دهند؛ لذا اقتضایی که برای مخاطبان از قشر نوجوانان باید رعایت شود متفاوت از اقتضائات لازم برای قشر بزرگسال است و همین موضوع در مورد اقشار و مشاغل گوناگون نیز باید مورد توجه قرار گيرد.

راه‌اندازی ۶۰۰ جلسه خانگی قرآن در اولین پویش ستاره‌های زمین

در ادامه، سیدعبدالله میراحمدی، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه دومین دوره پویش ستاره‌های زمین امسال با حضور فعالان جلسات خانگی سراسر استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان پیش رو نیز در ادامه سال گذشته، پویش جلسات خانگی قرآن با تأسی به حدیث نبوی با عنوان «ستاره‌های زمین» برگزار می‌شود. حدیث پیامبر(ص) با این مضمون است که فرمودند هرگاه در خانه‌ای قرآن بسیار تلاوت شود، آن خانه برای اهل آسمان همچون ستاره‌ای می‌درخشد.

وی با ذکر اینکه در پویش سال قبل تعداد ۶۰۰ جلسه خانگی قرآن در استان راه‌اندازی و در سامانه کشوری ثبت شد، ادامه داد: در همین راستا مربیان جلسات خانگی نیز آموزش‌های لازم را دریافت کردند که تعداشان به ۲۵۰ مربی رسید.

میراحمدی با تأکید بر رویکرد راهبردی و میان‌برد جامعه قرآنی عصر مبنی بر راه‌اندازی جلسات جدید، تصریح کرد: سه کمیته ارتباطات، رسانه‌های مجازی و کمیته پشتیبانی در این مجموعه تلاش دارند که با شروع ماه مبارک رمضان به‌صورت شبکه‌ای در سراسر استان و در تمامی شهرستان‌ها جلسات جدید را راه‌اندازی کنند که این مهم بر حسب شرایط و افتصائات هر منطقه مورد توجه قرار می‌گیرد.

این چهره قرآنی استان تأکید کرد: در عملیات راه‌اندازی جلسات جديد، مباحثی نظیر شیوه اجرا و راه‌اندازی جلسات، محتوا، معرفی، بنر و پوستر و مشارکت دادن توده مردم در منازل، مساجد، حسینیه‌ها، مراکز قرآنی، مدارس و ... مورد توجه قرار گرفته و اجرایی می‌شود که این قبیل موارد در میز جلسات خانگی در سامانه این جلسات مورد تأیید واقع شده و جلسه جدید راه‌اندازی می‌شود.

برگزاری چند کارگاه و دوره آموزشی با حضور حجت‌الاسلام حسینی و حجت‌الاسلام باقری ویژه فعالان و مدیران جلسات خانگی قرآن سراسر استان و دیدار این فعالان با نماینده ولی‌فقیه در استان در دفتر امام‌جمعه شهرکرد از اهم برنامه‌های گردهمایی یک‌روزه فعالان جلسات خانگی قرآن کریم استان بود.

انتهای پیام
captcha