فرش نخستین قرآن مدور جهان در چهارمحال‌وبختیاری بافته می‌شود
کد خبر: 4124301
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

فرش نخستین قرآن مدور جهان در چهارمحال‌وبختیاری بافته می‌شود

طراح و خطاط نخستین قرآن مدور یک صفحه‌ای در جهان که پیش از این نخستین قرآن مدور در یک صفحه را خطاطی و ارائه کرده بود، بار دیگر با تلاش 6 ماهه این اثر ماندگار را برای بافت فرش طراحی و خطاطی کرد.

رونمایی از نقشه فرش قرآن مدور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان، مراسم رونمایی از طرح فرش مدور قرآنی با حضور مسئولان قضایی، مدیرکل زندان‌های استان و سرمایه‌گذاران این اثر فاخر قرآنی روز گذشته، پنجم اسفندماه در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین ثرایی، طراح و خطاط نخستین قرآن مدور یک صفحه‌ای در جهان که پیش از این نخستین قرآن مدور در یک صفحه را خطاطی و ارائه کرده بود، بار دیگر با تلاش 6 ماهه این اثر ماندگار را برای بافت فرش طراحی و خطاطی کرد.

قرآن مدور یک‌ صفحه‌ای اثری بدیع و منحصربه‌فرد است که نخستین نسخه آن برای اولین بار در جهان از سوی این هنرمند خلق و در سال 94 رونمایی شده است.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی، معاون دادستان و قاضی ناظر زندان شهرکرد در آیین رونمایی طرح فرش مدور قرآن در زندان شهرکرد، گفت: خوشنویسی و زیبانویسی اهمیت بسیاری داشته است که ائمه معصومین(ع) پیروان خویش را به خوشنویسی تشویق فرموده و از امام علی(ع) نیز درباره چگونگی خوشنویسی، تراشیدن قلم، لیقه‌گذاری در دوات و… سخنانی نقل شده است.

میردامادی با تکیه بر اهمیت سرمایه‌گذاری و حمایت از آثار قرآنی، افزود: هنر خوشنويسی بخشی از پيكره فرهنگ و هنر جهان اسلام است. هيچ كتاب آسمانی يا كتاب ديگری نيست كه تاريخچه‌ای به روشنی قرآن داشته باشد و هيچ كتابی در جهان، موجود نيست كه به اندازه قرآن مجيد كتابت و خوشنويسی شده باشد.

وی گفت: حضور خانم خورشیدی به‌عنوان کارآفرین در زندان مرکزی و بند نسوان به تولید این اثر فاخر منجر می‌شود و در این پروژه زنان سرپرست خانواده و تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همکاری خواهند کرد.

خورشیدی، نماینده شرکت مرسانا بافت زاگرس نیز در این آیین ضمن اظهار امیدواری به توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه، گفت: این طرح بی‌نظیر در طی سه ساله آینده به ثمر می‌نشیند؛ این طرح در اندازه 2.5 در 2.5 و با رج شمار یکصد توسط بافندگان با ذوق چهارمحال و بختیاری بافته خواهد شد.

در پایان، حمیدرضا حیدری، مدیر کل زندان‌های استان با قدردانی از سرمایه گذاران و مشاوران قرآن مدور ابریشمین، گفت: حضور حجت‌الاسلام ثرایی در زندان یک موهبت بوده و این روحانی دغدغه‌مند علاوه بر نشر و تبیین معارف اسلامی، در کتابت قرآن، آیات، روایات و احادیث نیز فعال و کوشا می‌باشد.

حیدری اظهار کرد: با همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشتغال زندانیان و خانواده آنان رونق گرفته توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha