مسابقات قرآن روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4120360
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

مسابقات قرآن روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن کریم روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۸ بهمن‌ماه با حضور ۷۰ متسابق در رده‌های سنی ۹ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۴۵ سال در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان آغاز شد.

مسابقات قرآن روستائیان و عشایر  استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن کریم روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری امروز ۱۸ بهمن‌ماه با حضور ۷۰ متسابق در رده‌های سنی ۹ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۴۵ سال در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان آغاز شد.

حسین برزگر، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در «آیین افتتاحیه بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری» با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین بخشی که در اختیار مردم بود و اکنون نیز در دست مردم قرار دارد، بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تولیدات بخش کشاورزی 296 هزار تن بود و اکنون میزان تولیدات به یک میلیون و 600 هزار تن رسیده است.

برزگر افزود: آب در اختیار بخش کشاورزی بین 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است، اما میزان تولیدات در این بخش کاهش پیدا نکرد و شاهد رشد در تولید هستیم و این مدیون همت کشاورزان و عشایر است.

وی با بیان اینکه جهادسازندگی به فرمان امام راحل(ره) تشکیل شد، گفت: این نهاد برای کمک به محرومان ایجاد شد و روستائیان و عشایر همواره پای کار نظام و انقلاب هستند.

برزگر با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک دامداری صنعتی نیز در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت، بیان کرد: اکنون بیش از 1000 واحد صنعتی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان تولید مرغ در استان در سال 156 تن بود، افزود: این عدد اکنون میزان مصرف مرغ در یک روز در استان است و ظرفیت جوجه‌ریزی بیش از 20 میلیون قطعه در روز است و روزانه 100 تن کشتار مرغ در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی 500 واحد شیلات در چهارمحال و بختیاری به‌ بهره‌برداری رسید، گفت: 70 درصد خوارک میگوی کشور و 60 درصد خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود. از ابتدای پیروزی انقلاب انقلابی فشارها از بیرون علیه جمهوری اسلامی وجود داشت، اما تولید در بخش کشاورزی با قوت ادامه دارد.

شکوفایی برنامه‌های قرآنی بعد از انقلاب

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله زمانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه به تصریح آیات آغازین سوره مبارکه بقره قرآن کتاب هدایت است، اظهار کرد: اگر بخواهیم عاقبت بخیر شویم نباید قرآن کریم را رها کنیم و آموزه‌های نورانی این کتاب آسمانی باید در تمامی ابعاد و شئون جاری و ساری شود.

وی با ذکر اینکه بعد از انقلاب به برکت انقلاب اسلامی برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن کریم در کشور و استان اجرا می‌شوند، ادامه داد: امروز در کنار مسابقات و رویدادهای قرآنی معنوی در داخل کشور از سوی نهادهای مختلف، شاهد حضور پررنگ قاریان و حافظان و درخشش آنان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هستیم.

زمانی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و عید انقلاب که یادگار امام خمینی(ره) است، گفت: خوشبختانه با فعالیت پررنگ کمیته‌های ۲۵گانه دهه فجر انقلاب در استان شاهد برپایی برنامه‌های متنوعی برای معرفی دستاوردهای انقلاب هستیم.

رئیس کمیته روستایی و عشایر استان ستاد دهه فجر استان بیان کرد: مسابقات قرآن روستائیان و عشایر جهاد کشاورزی نیز اقدامی در راستای بزرگداشت این ایام‌الله است که خوشبختانه با استقبال خوب خانواده‌های قشر روستایی و عشایر استان از تمامی شهرستان‌ها امروز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در رده سنی بزرگسال شاهد برپایی مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۵ و ۱۰ جزء و اذان ویژه آقایان و رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ ۵  و ۱۰ جزء ویژه بانوان هستیم. در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال نیز، رشته‌های قرائت تقلیدی، اذان، حفظ ۵ و ۱۰ جزء ویژه آقایان و رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ ۵ و ۱۰ جزء ویژه بانوان این رده سنی در نظر گرفته شده است.

زمانی در پایان گفت: برگزیدگان این مسابقات به مرحله منطقه‌ای و با حضور عشایر و روستائیان استان‌های منطقه ۲ کشور راه می‌یابند و پس از آن، مسابقات در سطح کشوری با حضور برگزیدگان منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری با حضور رئیس ستاد دهه فجر استان و مدیران کل یا نمایندگان اعضای کمیته روستایی و عشایر ستاد دهه فجر استان و با قرائت مجلسی سیدعبدالله میراحمدی، قاری پیشکسوت و مدرس دانشگاه و نیز حضور پرشور متسابقان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha