تجهیزات مقابله با بحران به چهارمحال‌وبختیاری اختصاص یابد
کد خبر: 4119427
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

تجهیزات مقابله با بحران به چهارمحال‌وبختیاری اختصاص یابد

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی در این برف سنگین را نداشتند و مردم با سختی زیاد مواجه شدند، گفت: کمک به چهارمحال و بختیاری در بحران نباید مقطعی باشد و باید تجهیزات و امکانات به استان اختصاص پیدا کند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام‌ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۱۴ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مضامین آیات ۱۴۱ تا ۱۴۷ از سوره مبارکه نساء، اظهار کرد: در این آیه خداوند هشدار می‌دهد که مبادا مثل آن‌هایی باشید که موضع‌گیری در برابر وقایع نداشته باشید و منتظر بمانید و ببینید که اتفاقات به نفع کدام فرد یا گروه تمام است، باید موضع بگیرید و روی موضع خود ایستادگی کنید و متزلزل نشوید.

امام جمعه شهرکرد افزود: برخی هر طرف که باد بوزد و سفره چرب‌تر باشد به همان سمت حرکت خواهند کرد، قرآن می‌گوید این‌گونه نباشید؛ همچنین کسالت در نماز از جمله ویژگی‌های افراد منافق است و در این آیات سوره نساء همچنین اشاره شده که نباید به بیگانگان دل ببندیم بلکه توانمندی‌های داخلی را شکوفا کنیم و در این راه ثبات قدم داشته باشیم تا نتیجه آن را ببینیم.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی قرآن می‌خوانیم باید آیات قرآن را در رابطه با ویژگی‌های افراد مؤمن با خودمان محک بزنیم و ببینیم آیا این‌گونه هستیم، یادآور شد: آیات قرآن کریم را باید با تدبر بخوانیم.

انقلاب دست پُری در دستاوردها دارد

نکونام با تأکید بر اینکه در ایام نورانی دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم، توضیح داد: ۴۴ سال بالندگی را پشت سر گذاشتیم، انصافاً امروز می‌توانیم زبان گویایی داشته باشیم برای ورود به سال چهل و پنجمین انقلاب اسلامی و دست بسیار پُری از پیشرفت داریم، اما اگر عملکرد بهتری داشتیم، قطعاً توفیقات بیش‌تری داشتیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی توفیقات بسیاری در حوزه‌های علمی، فناوری و زیرساخت قوی انرژی و برق، گاز و ... داشتیم، گفت: شاهد بودیم که در این سرمای بی‌سابقه توانستند خدمات خوبی با کمترین مشکل به مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف عمران‌، سازندگی، نظامی و .... کم نیست، تصريح کرد: انقلاب اسلامی زبان قوی دارد و دشمنی‌های دشمنان به‌همین علت است، اگر کشور ضعیفی بودیم دشمن هیچ کاری با کشورمان نداشت و این اغتشاشات را برنامه‌ریزی نمی‌کرد، کشور به سمت قوت حرکت می‌کند و دشمنان می‌خواهند جلوی این حركت را بگیرند.

نکونام ادامه داد: مشکلات برای مردم چیزی نیست، این مردم سرگذشت مسلمانان صدر اسلام را می‌دانند که چگونه در شعب ابی‌طالب با یک خرما چند نفر زندگی و سختی را تحمل می‌کردند، اما باوجود این سختی‌ها از اسلام دست نکشیدند و دشمنان سنگدل تحریم علیه آنان را پایان دادند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شرایط کنونی جهان، تصریح کرد: یک کشور نمی‌تواند بر اراده عالم حاکم شود، انقلاب اسلامی دارد با بالندگی به راه خود ادامه می‌دهد ک دشمن روز به‌روز ضعیف‌تر می‌شود، یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران فناوری فضایی است که در دنیا جایگاه‌ ویژه‌ای داریم و جزو معدود کشورهایی هستیم که باوجود تحریم موشک به فضا پرتاب شده است.

برکات اعتکاف

وی بیان کرد: ۱۳ رجب روز ولادت حضرت علی(ع) و آغاز ایام البیض است، امسال شاهد برگزاری پررنگ ایام اعتکاف خواهیم بود، اعتکاف آثار و برکات زیادی در نورانیت دل دارد و در رسیدن به کمالات انسانی فرد را یاری می‌کند، افرادی که توفیق پیدا می‌کنند از امور دنیوی دل بکنند و به خدا دل ببندند، آثار آن شامل حالشان می‌شود و ضرورت دارد که جوانان در این مراسم معنوی شرکت کنند؛ شاهد استقبال خوبی در ثبت‌نام بودیم و تاکنون ۴۰۰۰ نفر در استان برای شرکت در اعتکاف در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

نکونام اضافه کرد: ویژگی‌ مهم امام علی(ع) این است که ایشان برای یک چشم بر هم زدن نیز از ولی خود پیامبر اکرم(ص) جدا نشد، ایشان در برابر رسول خدا خاشع، مطیع و خادم در همه عرصه‌ها بود و یکی از ارکان پیشرفت اسلام محسوب می‌شوند، ولی‌محوری در اوج بود، در شرایط کنونی به این ویژگی نیاز داریم و در سالروز ولادت این امام قدر پدران خود را بدانیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید بر اینکه ۱۵ بهمن سال ۵۷ شاهد شکل‌گیری دولت موقت بودیم، بیان کرد: متأسفانه این دولت موقت خوش ندرخشید و خوش عاقبت نشد چرا که نگاه به بیگانه داشت و نتوانست امام راحل را همراهی کند.

وی با بیان اینکه در نیمه رجب شاهد وفات حضرت زینب(س) هستیم، گفت: عاشورا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود و بانوان باید به خود افتخار کنند و در ظرف حجاب، پاکدامنی و عفاف نقش اساسی و متنی ایفا کنند و قدر خود را بدانند و از این بانو الگو بگیرند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه خود تجدیدنظر کند

نکونام با تأکید بر اینکه ۲۰ بهمن روز چهارمحال و بختیاری است، توضیح داد: بختیاری‌ها در این روز با امام خمینی (ره) بیعت کردند و از بختیار تبری جستند و این کار زیبا و ارزشمند است، این روز به‌نام چهارمحال و بختیاری در فرهنگ عمومی ثبت شده بود اما با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز تغییر پیدا کرد و از همین تریبون تقاضا داریم که در اسرع وقت در این مصوبه تجدید نظر شود.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: در این روزها شاهد نزول رحمت الهی هستیم، بارش برف بی‌سابقه بود و باید به شکرانه این نعمت نماز شکر بخوانیم و قدردان باشیم.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین مشکلاتی را برای مردم چهارمحال و بختیاری ایجاد کرد، گفت: مردم، دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی در این برف سنگین را نداشتند و مردم با سختی زیاد مواجه شدند؛ در حادثه سیل مردادماه نیز به وزیر کشور گفتیم که تجهیزات و ماشین‌آلات این استان فرسوده و کم است و باید قوی شود، توجه لازم نشد و خلأ تجهیزات در برف داشتیم كه البته با پیگیری‌ها ماشین‌آلاتی به سمت استان روانه شده و مشکل رفع می‌شود.

نکونام تأکید کرد: کمک به چهارمحال و بختیاری در بحران نباید مقطعی باشد و باید تجهیزات و امکانات به استان اختصاص پیدا کند، از صبوری و همراهی مردم تشکر می‌کنم، رانندگان ماشین‌های برف‌روب چند شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند و برخی ماشین‌آلات زیر بهمن رفت، برخی مستهلک بود و خراب شد، اما با سختی در حال تلاش و کمک هستند و باید قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha