اختتامیه مسابقات قرآن بسیج قزوین برگزار شد
کد خبر: 4119286
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

اختتامیه مسابقات قرآن بسیج قزوین برگزار شد

اختتامیه بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج استان قزوین با مشارکت ۲ هزار و ۱۰۰ شرکت کننده و راهیابی ۲۵۰ نفر به مرحله استانی و در نهایت معرفی سه‌نفر برتر در هر رشته به کار خود پایان داد.

مسابقات قرآن

امیر شمسینی، مسئول دارالقرآن بسیج استان قزوین، در حاشیه اختتامیه بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج استان قزوین که عصر پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ در سالن حضرت زهرا(س) سپاه استان قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: اختتامیه بیست‌ونهمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در مرحله استانی برگزار شد.

وی اظهار کرد: پس از سپری شدن مراحل رقابت در حوزه و ناحیه در قالب مسابقه محلات، مرحله استانی پنجم و ششم بهمن‌ماه در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهر قزوین برگزار شد.

مسئول دارالقرآن بسیج استان قزوین خاطرنشان کرد: از مراحل ابتدایی بیست‌ونهمین دوره‌یپ مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج استان قزوین تاکنون ۲ هزار و صد نفر در مراحل مختلف مسابقات شرکت کردند و طی فرایند اجرای مسابقات ۲۵۰ نفر به‌عنوان منتخب نواحی به مرحله استانی راه یافتند.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها در ۲ گروه خواهران و برادران و در بخش‌های خانوادگی، گروهی و انفرادی برگزار شد تا شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با هم به رقابت بپردازند.

شمسینی گفت: عملکرد شرکت‌کنندگان در ۲ رده سنی زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و امروز در مراسم اختتامیه نفرات اول تا سوم هر رشته مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: اگرچه مسابقات قرآن و عترت بسیج آحاد جامعه را  شامل می‌شود اما عمده شرکت‌کنندگان از میان اقشار مختلف بسیج بودند.

مسئول دارالقرآن بسیج استان قزوین یادآور شد: نفرات اول در رشته‌های حفظ کامل و حفظ ۱۵ جزء و همچنین رشته‌های قرائت، ترتیل، تقلید، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در رقابت کشوری هم حضور خواهند یافت که امیدواریم عملکرد موفقی داشته باشند همانگونه که برادر بسیجی امیررضا مهرداد در بیست‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در رشته قرائت حائز رتبه اول کشوری شد.

انتهای پیام
captcha