اروپا در پی تکمیل پازل جنگ شکست خورده ترکیبی است
کد خبر: 4118857
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

اروپا در پی تکمیل پازل جنگ شکست خورده ترکیبی است

مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها با اقدام ناشیانه خود در تحریم نهادهای جمهوری اسلامی در پی تکمیل پازل جنگ شکست خورده ترکیبی است، گفت: آنان پا جای پای آمریکا گذاشته‌اند و همانطور که آمریکا در طی ۴۰ سال نتیجه نگرفت، اروپا نیز حاصلی از رویکرد خصمانه نصیبش نخواهد شد.

اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری عصر روز گذشته ۱۱ بهمن‌ماه در نشستی با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مسئولان، با موضوع بررسی فعالیت‌های مبلغین مدارس امین استان با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا مبنی بر تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این اقدام یک اعلام موضع است و شاید تا کنون اروپا موضع خود را با این صراحت اعلام نکرده بود اما بعد از شکست آشوبگران و اغتشاشگران در حوادث اخیر که غربی‌ها در پشت صحنه آن قرار داشتند، غرب و اروپا سراسیمه شد.

وی با ذکر اینکه غربی‌ها با حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات در کشور مفتضح‌تر از قبل شدند، ادامه داد: آنان متوجه شدند که موفق نمی‌شوند و به اهداف خود نمی‌رسند و لذا در شرایط شکست، این تصمیم را می‌گیرند تا به زعم خود تنها راه باقیمانده و تنها عکس‌‌العمل ممکن در برابر این شکست را داشته باشند؛ آنان درواقع یک رفتار احساساتی داشته‌اند.

تحریم سپاه؛ اقدام برخاسته از احساسات پارلمان اروپا

سعیدی با تأکید بر اینکه دولت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در پشت صحنه این مواضع احساساتی پارلمان اروپا قرار دارند، گفت: آنان می‌خواهند به شکل‌گیری یک اجماع جهانی تصنعی علیه ایران وانمود کنند و به اپوزیسیون خارج از کشور پشتگرمی بدهند تا این جریان دلگرم شود که همچنان تحت حمایت غرب قرار دارد.

این مدرس حوزه علمیه استان بیان کرد: وقوع جنگ اوکراین و کنار هم قرار گرفتن ایران و روسیه برای اروپایی‌ها احساس خطر ایجاد کرده چرا که این دو با یکدیگر یک قدرت جدید را در عرصه جهانی تولید کرده‌اند و قدرت چانه‌زنی این مولود جدید که از جمع قدرت ایران و روسیه به‌وجود آمده در مبادلات بین‌المللی، هر روز فزون‌تر می‌شود که این برای اروپا و آمریکا سنگین و غیرقابل تحمل است و در این فضا شاهد تصمیم آنان از روی احساسات و سراسیمگی هستیم.

سعیدی افزود: آمریکایی‌ها بسیار زودتر و سال‌هاست که خصومت خود را در قالب تحریم نیز نشان داده‌ و صراحتاً اعلام می‌کنند؛ غربی‌ها ظهور جمهوری اسلامی را نوعی بی‌ثباتی برای خود تلقی می‌کنند و مقامات آنان به صراحت اعلام می‌کنند که افراد زیادی وابسته به سپاه را تحریم کرده‌اند. هدف آنان اعمال نوع و دور تازه‌ای از فشارهای اقتصادی و سیاسی و یک اجماع تصنعی علیه ایران اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها در پی تضعیف حداکثری قدرت نظامی ایران در منطقه و گرفتن امتیاز هستند، گفت: آنان در پی منافع خود هستند و تلاش می‌کنند به ایران ضرر همه‌جانبه وارد کنند؛ غرب سپاه را برای خود یک تهدید جدی برای اقدامات نامشروع خود می‌دانند و غربی‌ها واقف هستند که سپاه سکان پیش‌برنده اقتصاد ایران و رکن رکین جمهوری اسلامی است که مقابل تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا ایستادگی کرده و در جاهایی تحریم را دور زده یا خنثی کرده است.

تداوم جنگ ترکیبی علیه ایران با تحریم نهادها

مدیر حوزه علمیه استان با تصریح اینکه امروز تحریم نهادهای جمهوری اسلامی در ادامه جنگ ترکیبی همه‌جانبه غرب علیه ایران انجام می‌شود، بیان کرد: غربی‌ها می‌خواهند اقتصاد ایران را فلج کرده و یک ضربه کاری به امنیت و اقتصاد وارد کنند؛ آنان قدرت مقابله نظامی ندارند و می‌دانند که ایران در زمینه فناوری موشکی و پهباد حرف اول را می‌زند و موفق است لذا دشمن در عرصه نظامی از پیشرفت نیروهای مسلح ایران متحیر شده است و لذا سپاه را یک تشکیلات تروریستی اعلام کرده تا بتواند هزینه سیاست‌ها و کنش‌های نامشروع خود را در افکار بین‌المللی پایین بیاورد و رویکرد نامشروع خود در منطقه را توجیه کند.

سعیدی با تأکید بر اینکه غرب ترورسیت‌پرور و صادرکننده تروریست است، ادامه داد: داعش پرورده دست آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپاست؛ درواقع اروپا تابع بی‌چون و چرای آمریکا و انگلیس بوده و آنان با اقدام ناشیانه خود در تحریم نهادهای جمهوری اسلامی پازل جنگ شکست خورده ترکیبی را تکمیل می‌کنند. آنان پا جای پای آمریکا گذاشتند و همانطور که آمریکا در طی ۴۰ سال نتیجه نگرفت، اروپایی‌ها نیز حاصلی از رویکرد خصمانه نصیبشان نخواهد شد بلکه مفتضح و بی‌آبرو خواهند شد.

وی بیان کرد: سپاه بیش از ۴۰ سال در عرصه‌های مختلف به ایران خدمت و از مرزها و کیان مملکت اسلامی دفاع کرده و در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حفظ تمامیت ارضی منشأ خدمت بوده است. سپاه یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقشی حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه دارد، با تروریسم مبارزه می‌کند، داعش را از پای درآورد و امنیت منطقه مدیون این نهاد مقدس است.

سعیدی با تأکید بر اینکه سپاه خار چشم دشمنان است، افزود: این نهاد مانع تحقق اهداف غربی‌ها بوده و نقشه‌های آنان را خوب می‌شناسد و نقش بر آب می‌کند.

پیوند عمیق سپاه و مردم

مدیر حوزه علمیه استان بیان کرد: ما اقدام اروپا را محکوم می‌کنیم و آنان مطمئن باشند که بر طبق آموزه‌های نورانی قرآن و تعالیم اسلامی، اولاً اجازه نخواهیم داد که در امور داخلی کشورمان مداخله صورت بگیرد و منافعمان به مخاطره بیفتد، دوم آنکه هر کسی بخواهد به امنیت، منافع و مصالح و تمامیت ارضی ایران تعرض کند، یقین بداند که با عکس‌العمل سخت ما مواجه خواهد شد.

سعیدی ادامه داد: سوم آنکه، پارلمان اروپا و دشمنان ما بدانند، به همان میزان که اقدام خصمانه انجام می‌دهند، با اقدامات متقابل شدیدتر و وسیع‌‌تر دولت، مجلس، ملت و نیروهای مسلح مواجه خواهند شد. مطالبه ما این است که در برابر هر میزان از مخاصمه دشمن، خصومت و اقدام متقابل داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پیوند بین سپاه و ملت قهرمان ایران عمیق و ناگسستنی است، گفت: ما سپاه را فرزند ملت و مدافع استقلال و امنیت ارضی خود می‌دانیم و این اقدام ناشیانه و از سر استیصال اروپا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

سعیدی در پایان با استناد به آیه «فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ» (بقره/۱۹۴)، گفت: قرآن به ما آموخته است که در هر سطحی که دشمن مخاصمه کرد باید مقابله به مثل کنیم و به این وعده الهی در قرآن که «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» باور عمیق داریم؛ ما ۴۳ سال روی پای خود ایستاده و استقلال و تمامیت ارضی خود را حفظ کرده‌ایم و ایمان و امید داریم که دشمنان ما مثل همیشه شکست خورده و عقب‌نشینی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha