اعضای کاروان قرآنی انقلاب مدافعان حریم قرآن هستند + فیلم
کد خبر: 4118507
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
عباس سلیمی:

اعضای کاروان قرآنی انقلاب مدافعان حریم قرآن هستند + فیلم

پیشکسوت قرآنی کشورمان در محفل قرآنی حرکت پنجمین کاروان قرآنی انقلاب با اشاره به اینکه اعضای کاروان سه ویژگی اساسی قرآن‌باوری، قرآن‌یاوری و ولایت‌مداری را دارند گفت: عظمت انقلاب اسلامی بالاتر از این است که این کاروان تنها در چند شهر حضور پیدا کند و چه ایرادی دارد که شما هم اکنون برای سال بعد برنامه‌ریزی کنید تا به نام ۱۴ معصوم(ع)، ۱۴ کاروان قرآنی در مناطق مختلف کشور داشته باشید.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم و محفل قرآنی آغازین حرکت پنجمین کاروان قرآنی انقلاب شب گذشته، دوشنبه دهم بهمن با حضور عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی؛ مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی و جمعی از مدیران قرآنی شهرری و قاریان بین‌المللی با اجرای هادی صلحجو در آستان مقدس شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

عباس سلیمی در این محفل قرآنی با اشاره به اینکه اعضای کاروان قرآنی بار دیگر به عنوان پیام‌آوران قرآن به استان‌ها و شهر‌های مختلف میهن اسلامی سفر می‌کنند تا ندای قرآن را به گوش هموطنان برسانند، گفت: این حرکت کاروان قرآنی نور علی نور است، چراکه حرکتش را از این مکان مقدس و نورانی آغاز می‌کند. جایی که محدثی در آن خفته است که شخصیتی بزرگوار محسوب می‌شود و از وی حدود ۳۰۰ اثر ارزشمند اسلامی و قرآنی به جا مانده است.

معاون بهره‌وری موقوفات و مستغلات آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به کشور گفت: امام بزرگوار به خداوند احد اتکا کرد و فرمود که با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح را برگیرید و چنان بر دشمنان دین و دیانت بتازید تا فرصت توطئه‌ علیه خود را از دست آنان بگیرید. این امام بزرگوار تا آخرین لحظات عمرش از قرآن جدا نشد و به فرموده ایشان قرآن کریم قانون اساسی انقلاب و کتاب انقلاب ماست و خوشا به حال اعضای کاروان قرآنی انقلاب که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی باز هم آیات الهی را تلاوت خواهند کرد.

پیشکسوت قرآنی ادامه داد: اعضای کاروان قرآنی سه ویژگی اساسی دارند. آنان قرآن‌باور، قرآن‌یاور و ولایت‌مدار هستند و این حرکت زیبای خود را به خوبی درک می‌کنند و از جایگاه والای خود و عظمتی که به عنوان حاملان قرآن دارند آگاه هستند و می‌دانند که پیامبر اکرم(ص) فرموده است: «مَن قَرأَ القرآنَ و لَم یَعمَل بهِ حَشَرَهُ اللّه ُ یَومَ القِیامَةِ أعمى»؛ کسی که قرآن بخواند وبه آن عمل نکند در روز قیامت نابینا به صحرای قیامت وارد خواهد شد. آنان پیام یازدهمین آیه سوره مبارکه حج را دریافته‌اند و چنین نیستند که قرآن می‌فرماید: «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَعْبُدُ اللَّهَ عَلَىٰ حَرْفٍ...»؛ از میان مردم کسانی هست که خدا را به زبان و به ظاهر می‌پرستند (نه از باطن و حقیقت)، اما مرد جهاد و مقاومت نیستند.

وی بیان کرد: اعضای کاروان قرآنی انقلاب، قرآن‌باورانی هستند که به عمق پیام امام حسن مجتبی(ع) اعتقاد راسخ دارند. آن امام همام می‌فرماید: «سزاوارترین به قرآن کسی است که به قرآن عمل می‌کند حتی اگر حافظ آن نباشد و دورترین افراد از قرآن کسانی هستند که به قرآن عمل نمی‌کنند، حتی اگر قاری قرآن باشند» و این ملاک برای همه اعضای کاروان قرآنی انقلاب روشن است.

قرآن‌باور، قرآن‌یاور و ولایت‌مداری سه ویژگی اساسی اعضای کاروان قرآنی است/

سلیمی تصریح کرد: اعضای کاروان قرآنی انقلاب قرآن‌یاور و مدافع حریم قرآن هستند و اگر کسی به ساحت مقدس قرآن جسارت کند می‌خروشند. آن زمانی که تری جونز ابله، کشیش یهودی‌الاصل، قرآن را به آتش کشید نامه‌ای به پاپ بندیک شانزدهم، رهبر مسیحیان جهان، نوشتم و به او نصیحتی کردم که سران مسیحیت با نظریات اخیری که در رابطه با همجنس‌بازی و دیگر مفاسد ارائه کردند، ماهیت خود را نشان دادند، اما به این کشیش دیوانه تفهیم کنید که با آتش زدن قرآن دود به آسمان نمی‌رود، بلکه نور ساطع می‌شود و اگر باور ندارد از تنور خانه خولی بپرسید. نوشتم که به این کشیش ابله تفهیم کند که اگر قرآن را به آتش بکشد نوای آسمانی قرائت قرآن خاموش نمی‌شود و اگر باور ندارد، از سر خونین بالای نیزه بپرسد. امروز کاروان قرآنی انقلاب با چنین اعتقاد راسخی عازم برخی از استان‌های کشور می‌شود تا پیام قرآن را به ایرانیان سرافراز برساند.

پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به انتظار خود از مدیران و وزارتخانه و نهادها‌ی قرآنی، گفت: عظمت انقلاب اسلامی بالاتر از این است که این کاروان با مجاهدت فقط در چند شهر حضور یابد و چه ایرادی دارد که شما اکنون برای سال بعد برنامه‌ریزی کنید تا به نام نامی ۱۴ معصوم(ع)، ۱۴ کاروان قرآنی به نام هریک از آنان به مناطق مختلف کشور اعزام شوند؟ آیا جشنواره مقدس‌تر و معنوی‌تر از این حرکت امکان دارد؟

وی تأکید کرد: اعضای کاروان قرآنی مدافع حریم ولایت و غیورمردانی هستند که تا پای جان در دفاع از حریم قرآن و ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات رهبر انقلاب ایستاده‌اند و به خوبی می‌دانند که اگر ما قرآن‌باور و قرآن‌یاور باشیم، خروج از خیمه‌سار ولایت به معنی گمراهی و ویرانی است. آن‌ها به خوبی می‌دانند که به موازات قرائت، حفظ و زیبا خواندن قرآن همواره گوش به فرمان ولایت هستند و این پیام را به همه جهانیان و هموطنان منتقل خواهند کرد. در ایام الله دهه فجر کاروان قرآنی آیات قرآن را به عنوان نور، هدایت، سعادت و کتاب سبک زندگی مؤمنانه و شرافتمندانه به مردم معرفی می‌کند.

پیشکسوت قرآنی کشورمان اظهار کرد: کاروان قرآنی انقلاب به همه جهان اعلام می‌کند که بر اساس جهان‌بینی قرآن ما صلح و دوستی را مقدم می‌شماریم، اما به موازات این صلح‌طلبی از دو اصل دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی غفلت نخواهیم کرد و ضمن ابلاغ پیام صلح و دوستی قرآن به همه دشمنان اسلام می‌گوید که ما لجوج‌ترین و بدترین دشمنان دین و ملت را می‌شناسیم.

وی خطاب به جوانان حاضر در این مراسم گفت: به خاطر بیاورید تاریخ را که تا کنون برای حفظ این امنیت، استقلال، عزت و تمامیت ارضی، بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است. در طول ۳۰۰ سال گذشته از قبل از صفویه تا کنون بیش از ۳ و نیم میلیون کیلومتر مربع از این سرزمین اسلامی را در قالب معاهده‌ها و تعارفات سلاطین از کشور ما جدا کردند و امروز هم به بهانه بی‌حجابی و بدحجابی درصدد تجزیه کشور هستند، اما به برکت قیام این امام بزرگوار و قداست خون شهدا و ایثارگران از ۲۲ بهمن ۵۷ تا این لحظه حتی یک سانتیمتر از خاک پاک میهن اسلامی به دست دشمن نیفتاده است. کاروان قرآنی درصدد است که این موارد را بازخوانی کند و بگوید که ما با الهام از قرآن همه امکانات خود را بسیج کرده‌ایم و تا پای جان از قرآن و ولایت دفاع می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، اولین قرائت این محفل از سوی محمدعلی دارنده رتبه نخست ابتهال‌خوانی کشور اجرا شد. وی بعد از قرائت خود، ابتهال‌خوانی هم در جمع حضار اجرا کرد. تلاوت بعدی این محفل از سوی هادی موحدامین نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به اجرا درآمد و قرائت پایانی این برنامه را حسن موحدی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان اجرا کرد. حسن ختام این برنامه نیز اجرای گروه همسرایی نور بود.

قرآن‌باور، قرآن‌یاور و ولایت‌مداری سه ویژگی اساسی اعضای کاروان قرآنی است/

یادآور می‌شود با پایان یافتن این برنامه حرکت پنجمین کاروان قرآنی انقلاب برای حضور در شهر‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی آغاز شد و بر همین اساس اولین حضور کاروان بعد از شهرری، حرکت به سمت رشت و حضور در گلزار شهدای این شهر است. این مراسم امروز ۱۱ بهمن‌ برگزار می‌شود و بعد از حضور کاروان در این شهر، محفل انس با قرآنی برگزار خواهد شد. بعد این کاروان در شهرستان تالش و در جمع مردم شیعه و سنی در مسجدجامع تالش برنامه اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha