جلسات وزارت صمت و شورای رقابت برای عادلانه شدن قیمت خودرو در بورس کالا + صوت
کد خبر: 4118403
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
قالیباف در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

جلسات وزارت صمت و شورای رقابت برای عادلانه شدن قیمت خودرو در بورس کالا + صوت

سخنگوی وزارت صمت گفت: جلساتی به منظور تنظیم و تعریف فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده و وزارت صمت فرمول قیمت‌گذاری خود را به شورای رقابت اعلام خواهد کرد.

امید قالیباف

اخیراً انتقادها نسبت به عملکرد و کارکرد بورس کالا زیاد شده تا جایی که برخی وکلای ملت بر این باورند بورس کالا در تنظیم قیمت بازار و از بین بردن رانت و شفافیت خیلی موفق عمل نکرده و حتی عده‌ای از آنها خواستار توقف عرضه کالاهایی مانند خودرو در بورس کالا شده‌اند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در گفت‌‎وگو با ایکنا، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به بورس کالا و شیوه عرضه محصولاتی مانند خودرو در آن گفت: بحث عرضه خودرو جدا از بحث قیمت‌گذاری آن نبوده و قیمت‌گذاری فعلاً در اختیار شورای رقابت است و شورای رقابت هم تا به امروز جلسات پرشماری را برگزار کرده تا با ذ‌ی‌نفعان بحث صنعت خودرو به یک درک مشترک دست پیدا کند.

وی افزود: صنعت خودروسازی جزء صنایعی است که سهام آن در بازار سرمایه در اختیار میلیون‌‎ها سهام‌دار است و از سوی دیگر بحث تولید خودرو و بحث تولید لوازم یدکی از مباحث مهم در صنعت خودروسازی محسوب می‌شوند و لذا خودروسازی جزء صنایع پیچیده به حساب می‌آید.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه جلساتی به منظور تنظیم و تعریف فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده و وزارت صمت فرمول قیمت‌گذاری خود را به شورای رقابت اعلام خواهد کرد، گفت: این رویه تا زمانی که به یک فرمول قیمتی مشخص و عادلانه دست پیدا کنیم ادامه خواهد یافت تا منافع تولیدکننده، مصرف‌کننده و سهام‌دار تأمین شود.

قالیباف تأکید کرد: دست خودروسازان اصلاً بسته نیست و می‌توانند به راحتی خودروهای تولیدی را در بورس کالا عرضه کنند ولی بعضی از خودروها که ذیل طرح جوانی جمعیت و طرح خودروهای فرسوده تعریف شده باید فعلاً از طریق سیستم قرعه‌کشی عرضه شوند.

وی در پایان گفت: در مجموع سکان بحث قیمت‌گذاری و فروش خودرو در اختیار شورای رقابت است و کارها به صورت پیش می‌رود و جلسات خوبی هم تشکیل شده و به زودی به نتایج خوبی هم دست خواهیم یافت.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha