تقویت مساجد چهارمحال‌وبختیاری از محل اعتبارات استانی
کد خبر: 4118091
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

تقویت مساجد چهارمحال‌وبختیاری از محل اعتبارات استانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال از محل منابع استانی، مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای مساجد به تصویب رسیده که تا این لحظه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۹ بهمن‌ماه در نشست «شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال‌وبختیاری» که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان در دفتر امام‌ جمعه شهرکرد برگزار شد با اشاره به اینکه بودجه تخصیصی به مساجد محدود است، اظهار کرد: اعتبار ساخت مساجد را از حیث قانونی نمی‌توان از منابع بودجه عمومی تأمین کرد اما در زمینه کمک به تعمیر، تجهیز یا کمک به مساجدی که احداثشان پیشرفت خوبی داشته و با مبلغ اندکی تکمیل می‌شوند، می‌توان منابعی را اختصاص داد.

وی ادامه داد: از محل منابع استانی، در مجموع سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مساجد در سال ۱۴۰۰ داشتیم که یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت و امسال این رقم رشد ۷۰ درصدی را تجربه می‌کند و به رقم پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به تصویب رسیده است که تا این لحظه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

شهریارپور بیان کرد: البته روز گذشته نیز تخصیص خوبی برای اعتبارات استانی داشتیم که تلاش خواهیم کرد رقم مربوط به مساجد را افزایش دهیم تا از محل اعتبارات استانی بتوان گامی هر چند کوچک در عمران و آبادانی مساجد استان برداشته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نحوه توزیع این اعتبارات را یادآور شد و توضیح داد: این مبالغ به‌صورت شهرستانی توزیع می‌شود و برنامه‌ها و اعتبارات هر شهرستان برای مساجد مشخص است که از طریق دستگاه اجرایی مربوط یعنی اوقاف و امور خیریه استان به‌صورت نقدی و اوراق در اختیار هیئت امنای مساجد قرار می‌گیرد.

شهریارپور در خصوص بودجه تخصیصی از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، تصریح کرد: پیشنهادات مربوط به مساجد در جلسات نهاد ریاست جمهوری ناظر بر سفر استانی مطرح شد که به دلیل غیبت دستگاه متولی جهت چانه‌زنی و دفاع از پیشنهادات، بدون نتیجه ماند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود اوقاف ضمن هماهنگی با دستگاه‌‌های متناظر، در دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری، از فرصت استفاده کند و اولویت‌ها، ضرورت‌ها و مسائل توجیه‌پذیر و قابل دفاع و اجرا در استان در حوزه مساجد جمع‌بندی شود تا بتوانیم در جلسات مربوط مطرح کنیم و مصوبه بگیریم.

علیرضا ملک محمدی، رئیس امور مساجد چهارمحال و بختیاری

گلایه از غیبت برخی مدیران در جلسات شورای سیاستگذاری مساجد

حجت‌الاسلام والمسلمین عليرضا ملک‌محمدی، رئيس مركز رسيدگی به امور مساجد چهارمحال و بختياری نیز در این جلسه با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر و با اشاره به اینکه مساجد نقش تعیین کننده در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب داشتند، اظهار کرد: شورای سیاستگذاری امور مساجد استان قاعدتاً باید ناظر بر طرح و بررسی مسائل فرهنگی و نرم‌افزاری مساجد باشد اما در این نشست‌ها مباحث ساخت و ساز و سخت‌افزاری مساجد استان با حضور معاونان استاندار و مدیران ارشد استان مطرح و در قالب مصوبات پیگیری و ارائه گزارش می‌شود.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم پرداختن به عمران آرایه‌های مساجد، ادامه داد: از سه نشست قبلی تا کنون از استاندار جهت حضور در این جلسه دعوت شده که متأسفانه هنوز حضور ایشان را نداشته‌ایم و برخی مدیران نیز غیبت دارند که انتظار می‌رود توجه بهتری به مباحث مسجد از سوی مدیران شاهد باشیم.

در این نشست، آخرین وضعیت احداث مسجد در کوی پلیس و بلوار کاشانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت؛ همچنین مدیران کل یا نمایندگان دستگاه‌ها به طرح مباحثی چون صدور شناسه ملی مساجد، اعتبارات تخصیص یافته به مساجد، ایجاد پایگاه‌های سلامت در مساجد استان، نگاه به مساجد در طرح جامع شهرداری شهرکرد، ساخت مساجد در طرح مسکن ملی، وضعیت اعزام مبلغان به مساجد، برنامه‌های فرهنگی محله‌محور شهرداری شهرکرد و ... پرداختند.

انتهای پیام
captcha