مسجد پایگاه مهم استحکام‌بخشی نظام اسلامی است
کد خبر: 4118052
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

مسجد پایگاه مهم استحکام‌بخشی نظام اسلامی است

امام‌جمعه شهرکرد گفت: مساجد از پایگاه‌های مهم استحکام‌بخشی نظام اسلامی هستند چرا که این اماکن مقدس نیرو تربیت می‌کنند و نسل جوان را برای آینده مملکت اسلامی می‌پرورانند؛ اسلامیت نظام در بستر مساجد تحقق می‌یابد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز، ۹ بهمن‌ماه در نشست «شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال‌وبختیاری» با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و با اشاره به اینکه در این ۴۳ انقلاب زبان‌‌ها گویاست و لکنت زبان در بیان دستاوردها و سربلندی نداریم‌، اظهار کرد: امروز با سربلندی می‌توانیم پیش‌روندگی انقلاب و پس‌روندگی دشمن را مشاهده کنیم و تلاش‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و جایگاه یافتن انقلاب در جهان مایه بالندگی در دنیا بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب در سراسر دنیا در دل‌ها مستقر است و دشمن اگر این را وارونه جلوه می‌دهد باید با جهاد تبیین با این رویکرد دشمن مبارزه کنیم و در میدان قرار بگیریم.

نکونام با تصریح اینکه دشمن تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را به میدان آورد و جنگ ترکیبی به راه انداخت، گفت: آنان نتوانستند زیرا انقلاب قوی است و به فضل الهی با تدبیر رهبر معظم انقلاب این کشور با صلابت و با جمهوریت، اسلامیت و ولایت‌محوری و با مشارکت مردم اداره و مدیریت می‌شود که اینها مؤلفه‌های نظام اسلامی است.

امام‌ جمعه شهرکرد تأکید کرد: نباید مغرور شویم بلکه کارهای قوی استحکام‌بخش نظام را ادامه دهیم و یکی از پایگاه‌های مهم استحکام‌بخشی نظام اسلامی مساجد هستند چرا که این اماکن مقدس نیرو تربیت می‌کند و نسل جوان را برای آینده مملکت اسلامی می‌پروراند و اسلامیت نظام در بستر مساجد تحقق می‌یابد.

نکونام با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها اعم از کانون‌های مساجد، تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی، شهرداری و ... بر مسئله محله‌محوری تأکید دارند، بیان کرد: محله‌محوری به‌معنی مسجدمحوری است و لذا همگان به نقش و اهمیت مساجد پی برده و در این راستا تلاش می‌کنند اما این هم‌پیمانی باید منجر به هم‌افزایی و در نهایت پیشرفت و تعالی مساجد شود و این اماکن پر رونق شوند و بدرخشند.

وی در پایان با تصریح اینکه در مسئله مساجد باید هر چه سریع‌تر از مباحث سخت‌افزاری عبور کرده و به مباحث نرم‌افزاری و فرهنگی برسیم، گفت: مساجد باید به جایی برسند که پیشرفت در تراز نظام اسلامی برایشان طراحی شود و دغدغه‌ها و انسجام در این راستا شکل بگیرد.

مساجد محور توسعه محلات باشند

در ادامه، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در زمینه جانمایی مساجد در استان مشکلات و کم‌کاری‌هایی وجود داشته است، اظهار کرد: باید به این سمت برویم که ادارات و دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در طرح‌ها و برنامه‌های جامع در شهرها و روستاها و احداث مساکن ملی در حوزه بازبینی صورت بگیرد.

وی با ذکر اینکه بهترین و مرغوب‌ترین زمین‌ها در طرح‌های احداث مسکن و شهرک‌سازی‌ها باید به احداث مساجد اختصاص یابد، ادامه داد: این طرح‌ها باید حتی‌الامکان مسجد محور باشند یعنی توسعه شهرک‌ها و محلات با محوریت مساجد صورت گیرد نه آنکه ابتدا شهرک‌ها را بسازیم و سپس پرت‌ترین زمین‌ها را به مساجد اختصاص دهیم لذا ضرورت دارد که مساجد محور توسعه باشند و زمین مرغوب به این اماکن مقدس اختصاص پیدا کند.

حسین‌میرزایی در پایان گفت: در بازبینی طرح جامع شهرها و روستاها ضرورت دارد زمین‌های مرغوب برای مساجد اختصاص یابد و در صدد جبران مافات گذشته در این خصوص باشیم.

انتهای پیام
captcha