احضار سفیر دانمارک در ترکیه در اعتراض به صدور مجوز قرآن‌سوزی
کد خبر: 4117594
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

احضار سفیر دانمارک در ترکیه در اعتراض به صدور مجوز قرآن‌سوزی

وزارت خارجه ترکیه سفیر دانمارک را به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه برای یک اسلام‌ستیز در تظاهرات کپنهاگ مجوز سوزاندن قرآن صادر شده است احضار و اعتراض شدید خود را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسوشیتدپرس، وزارت خارجه ترکیه سفیر دانمارک را به خاطر صدور مجوز از سوی مقامات این کشور برای قرآن‌سوزی احضار و این اقدام تحریک‌آمیز را به شدت محکوم کرد.

این نهاد رسمی ترکیه با احضار سفیر دانمارک به وی تاکید کرد که این اقدام غیرقابل قبول بوده و نباید برای انجام آن مجوزی صادر شود.

از سویی دیگر راسموس پالودان، افراط‌گرای سوئدی-دانمارکی به روزنامه سوئدی افتونبلادت گفت که قرآن‌سوزی در مقابل مساجد و سفارت ترکیه در کپنهاگ را هر جمعه تا زمانی که سوئد در ناتو پذیرفته شود ادامه خواهد داد.

وی با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود در اینستاگرام گفت: من می‌خواهم در مقابل یک مسجد در کپنهاگ دانمارک این کار انجام دهم. فکر می‌کنم مهم است که به عنوان یک مسیحی در کشور مسیحی دانمارک نظر خود را در مورد ادیان خاص نشان دهم. کبریت و کتاب می‌آورم تا بسوزانم.

رسانه‌های ترکیه‌ گزارش دادند که این سیاستمدار افراطی امروز در کپنهاگ در مقابل نمازگزارانی که از مسجد خارج می‌شدند ضمن اهانت به مقدسات اسلامی، نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزانده است‌.

وی شنبه گذشته، تحت حفاظت شدید پلیس و با حضور گسترده رسانه‌ها در مقابل سفارت ترکیه در سوئد یک نسخه از قرآن را آتش زد که موجی از محکومیت و خشم را در بین کشورها و ملت‌های مسلمان درپی داشته است.

بسیاری از فعالان مسلمان در کشورهای اسلامی خواستار تحریم کالاهای سوئدی از سوی مسلمانان جهان شدند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha