ضرورت داشتن ایده و خلاقیت در برنامه‌های دهه فجر
کد خبر: 4117332
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

ضرورت داشتن ایده و خلاقیت در برنامه‌های دهه فجر

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه در 43 سال گذشته اقدامات ارزشمندی در روستاها صورت گرفته است، افزود: داشتن ایده، خلاقیت و برنامه از تأمین اعتبار و هزینه‌کردها مهم‌ترست.

علی صفری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی صفری، مدیرکل جهادکشاورزی استان، امروز، 5 بهمن، در نشست کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان که در سالن جلسات اداره کل جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه جامعه روستایی و عشایری در پیروزی انقلاب نقش‌آفرین بوده و در دوران دفاع مقدس نیز آثار ماندگاری از خود برجای گذارده‌اند، افزود: دهه مبارک فجر فرصتی است تا میدان‌داری کرده و دستاوردهای صورت گرفته را برای عموم مردم تشریح کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات اقتصادی که مردم با آن درگیر هستند، اما مشتاقانه برای انجام برنامه‌های دهه فجر اقدام می‌کنند، ادامه داد: قرار براین است که برنامه‌های این دهه با شکوه هرچه تمامتر و با مشارکت تمام دستگاه‌ها برگزار شود و مهم انجام آن و اقتدار نظام اسلامی است.

صفری اظهار کرد: دشمن از تمام ظرفیت و توان خود برای ناکارآمد نشان دادن نظام استفاده کرده است. این دهه فرصتی است تا دستاوردها انجام شده را به رخ دشمن بکشیم تا بدانند جوانان این مرز و بوم هیچگاه آرام ننشسته و با پویایی و تحرک توانایی، مهارت و تخصص خود را در عرصه‌های بین‌المللی به اثبات رسانده است.

وی با بیان این مطلب که در طول 43 سال گذشته اقدامات ارزشمندی در روستاها و مناطق عشایرنشین صورت گرفته است، اضافه کرد: برنامه‌های در دستور کار در مناطق روستایی و عشایری باید مردم محور باشد. برای انجام برنامه‌ها باید در حد توان هزینه کرد، اما داشتن ایده، خلاقیت و برنامه مهم‌تر از هزینه و تأمین اعتبار است. همچنین ادارات، اطلاع‌رسانی و مستندسازی را از ابتدای کار انجام داده و در قالب برنامه‌های کمیته روستایی ارائه دهند.

صفری توجه به ایثارگران و خانواده شهدا را ضروری توصیف کرد و افزود: در این بخش کارهای ویژه انجام شده است، اما بازدیدها می‌تواند دامنه گسترده‌تری همچون ایثارگران در حوزه سلامت، امنیت و ... تعریف کرده و از آنان بازدید به عمل آید.

این مقام مسئول، 22 بهمن و راهپیمایی مردم را مانور سیاسی، فرهنگی و اعتقادی دانست و اضافه کرد: دشمن قصد دارد راهپیمایی این روز را کمرنگ جلوه داده و این امر را به اعتراضات مردمی مرتبط کند، اما قطعاً این خیالی خامی است که در این روز از سوی خنثی شده و بار دیگر دشمن ناکام خواهد ماند. امسال مردم در روستاها و مناطق عشایری پررنگ‌تر از سال‌های قبل وارد میدان خواهند شد. دقت کنید در کنار برنامه‌های این دهه به فعالیت‌های تخصصی خود نیز بپردازید.

وی در پایان به برگزاری مسابقات قرآنی روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و افزود: امسال این مسابقات در رشته‌های مختلف کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که زمان دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha