پرداختن به علوم قرآنی؛ نیاز نوجوانان مناطق مرزی
کد خبر: 4117141
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

پرداختن به علوم قرآنی؛ نیاز نوجوانان مناطق مرزی

یک روانشناس خانواده گفت: پرداختن به علوم قرآنی نیاز فعلی جامعه جوان و نوجوان ساکن در شهرهای مرزی کشورمان است.

پرداختن به علوم قرآنی؛ نیاز فعلی جامعه نوجوان مناطق مرزی کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، مژگان فارسی، یک روانشناس خانواده در حاشیه نشست تاثیر طرح ملی تلاوت در بین نوجوانان و جوانان جنوب کرمان، امروز، پنجم بهمن‌ماه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شهرهای مرزی با فقر فرهنگی به ویژه در زمینه علوم دینی رو به رو هستند.

وی ادامه داد: طرح ملی تلاوت که رویکرد آن پرداختن به نوجوانان و جوانان است، می‌تواند این خلأ فرهنگی را پر کند. در جامعه‌ای که در آن قرآن دارای جایگاهی است فقر، دروغگویی، فساد، فحشا و ابتذال‌های اخلاقی در آن کمتر دیده می‌شود.

این روانشناس خانواده اظهار کرد: قطعاً علوم قرآنی همچون سدی در برابر فتنه‌های دشمن نیز محسوب می‌شود و امیدوار بودن به آینده مهمترین مؤلفه فراگیری علوم قرآنی در بین نسل نوجوان و جوان است.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان در مناطق مرزی در بین دو فرهنگ داخلی و کشور همجوار قرار گرفته‌اند، افزود: این قرار گرفتن در بین دو فرهنگ در نوجوانان و جوانان ایجاد شک و تعارض می‌کند.

فارسی ادامه داد: با فراگیر و همه‌گیر شدن علوم قرآنی و ترویج آن، فرد را مطمئن می‌کنیم که می‌تواند ابزاری برای این فرهنگ درست و متعالی در کشور مجاور هم باشد.

این روانشناس خانواده تأکید کرد: با این حال هر چه در شهرها و مناطق مرزی در زمینه فعالیت‌های قرآنی، سرمایه‌گذاری شود، نتایج خوب و قابل ملاحظه‌ای در همه ابعاد زندگی خانوادگی نوجوانان و جوانان دریافت خواهد شد.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا(ع)» به ابتکار مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌ ملی تلاوت در حال برگزاری‌ است.

انتهای پیام
captcha