ضرورت تبیین پیشرفت‌ها برای افزایش امید در جامعه
کد خبر: 4116972
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

ضرورت تبیین پیشرفت‌ها برای افزایش امید در جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت نقش مسئولان شهرستانی در تبیین پیشرفت‌ها و افزایش امید در جامعه تأکید کرد.

دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مسئولان کوه‌چناربه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 4 بهمن در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستان کوه‌چنار بر اهمیت نقش مسئولان شهرستانی در تبیین پیشرفت‌ها و افزایش امید در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به موفقیت‌های نظام سلامت کشور در سال‌های پس از انقلاب اسلامی که با خودکفایی در روند خدمت‌رسانی و گسترش زیرساخت‌های بهداشت و درمان در مناطق مختلف کشور همراه بوده است، افزایش امید به زندگی در کشور از ۵۳ سال به ۷۸ سال را نمودی از پیشرفت دانست.

حسینی با تأکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه پیرامون پیشرفت‌های انجام شده و روند توسعه خدمات، نقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و همچنین مسئولان شهرستانی را در این زمینه برجسته ارزیابی کرد.

تببین اهمیت تحقق اهداف جوانی جمعیت به عنوان یکی از اولویت‌های مهم ملی با همکاری روحانیون و مسئولان، از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این دیدار بود.

وی ضمن آگاهی از مسائل مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان کوه‌چنار پیرامون چالش‌های حوزه سلامت این شهرستان، نسبت به بررسی کارشناسانه، اولویت‌بندی و پیگیری موارد مطرح شده قول همکاری داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با قدردانی از همکاری خیرین حوزه سلامت شهرستان، خواستار مشارکت آنان در زمینه اهدای زمین و ساخت و ساز در راستای توسعه خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیم، امام جمعه شهرستان کوهچنار نیز در این دیدار با بیان اینکه با وجود کمبود منابع و محدودیت‌های مالی کشور، تحولات خوبی در عرصه بهداشت و درمان استان فارس ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر در جبهه سلامت، حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم و با تلاش مسئولان و کارکنان، دنیا را از این پیشرفت‌ها متحیر کرده‌ایم.

محمود هاشمی، فرماندار شهرستان کوهچنار در این دیدار ضمن بیان چالش‌ها و نیازمندی‌های بهداشت و درمان این شهرستان پیرامون امکانات و تجهیزات و ملزومات پزشکی، اختصاص پزشک متخصص، بیمارستان، پایگاه‌های اورژانس، خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت، خواستار ارتقای سطح بهداشت و درمان مردم منطقه و جلوگیری از اعزام بیماران به شهرستان‌های دیگر شد.

وی با بیان اینکه مردم به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتماد دارند، ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان و افزایش میزان رضایتمندی بیماران و مراجعان را مهم‌ترین اولویت حوزه سلامت کوه چنار برشمرد.

انتهای پیام
captcha