راهکارهای جبران عقب‌افتادگی‌ درسی دانش‌آموزان + صوت
کد خبر: 4116821
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
مدیرکل آموزش و پرورش تهران بیان کرد:

راهکارهای جبران عقب‌افتادگی‌ درسی دانش‌آموزان + صوت

علیرضا کریمیان درباره راهکارهای جبران عقب‌افتادگی‌های درسی دانش‌آموزان در پی تعطیلی‌های مکرر بیان کرد:‌ مدارس می‌توانند از روزهای پنجشنبه و ساعات باقی‌مانده بعد از مدرسه برای جبران افت تحصیلی استفاده کنند.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تأثیر آلودگی هوا و تعطیلی مدارس بر افت تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: در روزهای اخیر به دلایل مختلف تعطیلاتی داشتیم که با آن موافق نبودیم، اما این تعطیلی‌ها براساس تصمیم کارگروه و طبق قواعد و مقررات بود.

وی ادامه داد: این تعطیلات اثر نامطلوبی بر برنامه درسی گذاشته است و شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان هستیم. البته در این مدت آموزش غیرحضوری برقرار بود و همکاران فرهنگی ما تلاش ارزشمندی کردند که جا دارد از زحمات معلمان در طول مدت آموزش حضوری و غیرحضوری تشکر کنم.

کریمیان اظهار کرد: ایمان راسخ دارم که معلمان با وجود روحیه فداکاری‌‌شان، افت تحصیلی را جبران خواهند کرد. همچنین اداره کل شهر تهران سعی می‌کند تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشد و فرصت‌هایی را خلق کند تا همکاران ما راحت‌تر و بهتر افت تحصیلی را جبران کنند.

استفاده از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه 

وی درباره راهکارهای جبران عقب‌افتادگی‌ها بیان کرد:‌ می‌توان از روزهای پنجشنبه و ساعات باقی‌مانده بعد از مدرسه برای جبران افت تحصیلی استفاده کرد. همچنین با تولید محتوای درسی و برنامه‌های مختلفی که در حال طراحی آنها هستیم امیدواریم در این راستا گامی برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: بخشنامه استفاده از روزهای پنجشنبه و ساعات بعد از کلاس‌های درس در روزهای آتی ارسال خواهد شد تا مدارس از این ظرفیت استفاده کنند. البته مدارس براساس مقررات و آیین‌‌نامه‌ها اختیاراتی دارند و شوراهای مدارس تمهیداتی را می‌اندیشند، اما بخشنامه را اداره کل و ادارات مناطق ابلاغ‌ می‌کند.

کد

تعطیلی فقط در موارد استثنا

کریمیان تأکید کرد:‌ امیدواریم که دیگر تعطیلی نداشته باشیم. وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که از این به بعد مگر در موارد استثنا مدارس تعطیل نمی‌شود. طبیعتاً با اهتمامی که جناب وزیر داشته‌اند احتمالاً در آینده تعطیلاتی نداریم.

وی درباره اختلالات سامانه شاد در روزهای اخیر بیان کرد: افرادی در ستاد و وزارتخانه در حال تلاش برای ارتقای ظرفیت سامانه شاد هستند و در آینده شاهد اضافه شدن امکانات جدید خواهیم بود. شاد بستر مناسبی برای فعالیت‌ برخط دانش‌آموزان است. همچنین وقتی که دیگر تعطیلی نداشته باشیم نباید نگران این موضوع باشیم. ما سکوهای داخلی هم داریم که آنها فرصت مناسبی‌ هستند، زیرا می‌توانند به کمک ما بیایند. برنامه‌های حضوری هم که به عنوان آموزش‌ مکمل شکل خواهد گرفت می‌تواند ما را به عدالت آموزشی نزدیک‌تر کند.

ارتقای سطح کیفی مدارس دولتی

وی در پاسخ به این موضوع که تعطیلی‌ها و عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان به آموزش مجازی موضوع عدالت آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است گفت: یکی از سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش ارتقا و توسعه عدالت آموزشی و تربیتی است. یکی از راهبردهای اساسی در شهر تهران ارتقای سطح کیفی مدارس دولتی و توسعه عدالت آموزشی و تربیتی است؛ یعنی این موضوع اساس شعار و کار ماست. طبیعتاً در این مسیر مشکلاتی از جمله تعطیلات وجود دارد که با اهتمام و فداکاری همکاران فرهنگی، افت تحصیلی ناشی از آن جبران خواهد شد.  

انتهای پیام
captcha