ارتقای سطح نمایندگان قرآنی استان‌ها با آموزش حرفه‌ای ممکن می‌شود
کد خبر: 4116809
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
نگاهی به وضعیت فینالیست‌های مسابقات قرآن اوقاف / ۳

ارتقای سطح نمایندگان قرآنی استان‌ها با آموزش حرفه‌ای ممکن می‌شود

نماینده استان یزد در مرحله فینال مسابقات قرآن اوقاف با ارائه راهکارهایی برای ارتقای سطح نمایندگان استان به‌ویژه در رشته قرائت، گفت: جای خالی آموزش‌های حرفه‌ای متناسب با شرایط مسابقات سراسری احساس می‌شود.

حسین خسروی، نماینده استان یزد در مسابقات سراسری قرآنفینال چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه اواخر دی‌ به میزبانی خوزستان برگزار شد و ۸ نماینده استان یزد در گروه بانوان و آقایان به رقابت پرداختند. هرچند نمایندگان استان نتوانستند در این مرحله حائز رتبه‌های برتر شوند، اما مزیت‌هایی برای استان درپی داشت.

ایکنای یزد، در همین رابطه با حسین خسروی، نماینده استان یزد در مرحله فینال مسابقات قرآن اوقاف در رشته قرائت تحقیق در زمینه کم و کیف مسابقات، مشکلات و درخواست‌ها به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می‌خوانید:

حسین خسروی با اشاره به اینکه مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران، آخرین مرحله برای دستیابی به رتبه بین‌المللی است، گفت: ضروری است قاریان، حافظان و مرتلان برای رسیدن به این مسابقات در مراحل شهرستانی، استانی و مقدماتی کشوری حائز مقام شده تا به توانایی اجرا در فینال برسند. به همین دلیل بسیاری از قراء و حفاظ و مرتلین از صعود به این مرحله بازمانده و اشخاصی که در این مرحله حضور دارند، نخبگان قرائت، حفظ و ترتیل کشور هستند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: در رشته قرائت که به عنوان نماینده استان برای دومین سال طی سال‌های ۹۸ و سال جاری حضور داشتم، رقیبانی باسابقه حضور چندین ساله و برخی با عناوین بین‌المللی از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان حضور داشتند.

خسروی با اشاره به دلایل عدم موفقیت نمایندگان استان در مرحله نهایی مسابقات سراسری بیان کرد: تجربه اندک نمایندگان استان در کنار حضور اشخاصی با سابقه فعالیت چندین ساله در عرصه مسابقات و کسب چند عنوان بین‌المللی طی سال‌های گذشته توسط ایشان از آن جمله است، به‌ نحوی که در رشته قرائت ۴ نفر از ۵ نفر برگزیده در یک یا چند مسابقه بین‌المللی اجرا و کسب عنوان نیز کرده بودند.

وی کمبود و حتی عدم اجرای تلاوت حرفه‌ای و محفوظات از سوی قاریان، حافظان و مرتلان استانی در طول سال به‌علت کمبود و یا نبود محافل باکیفیت حرفه‌ای در سطح استان را از دیگر دلایل این موضوع دانست و افزود: همچنین عدم تمرکز نمایندگان استان بر روی تمرین و اجرا، به دلیل دغدغه‌مندی معیشتی و شغلی که در طول ایام سال دارند، بی‌تأثیر نبوده است.

خسروی ادامه داد: از دیگر دلایل می‌توان به عدم حمایت مادی و معنوی از نمایندگان استان که باعث سرخوردگی شدید از طی مسیر تمرین، ممارست بوده اشاره کرد.

این قاری ممتاز استان یزد در پاسخ به راهکارهایی برای ارتقای سطح نمایندگان استان به‌ویژه در رشته قرائت گفت: تشکیل کلاس حرفه‌ای که صرفاً خاص نمایندگان کشوری استان باشد و با حضور اساتید، استاد علی‌اکبر کاظمی و استاد حسن مختاری توسط ارگان‌هایی ازجمله سازمان اوقاف به همت اداره قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی به همت امور قرآنی، اتحادیه مؤسسات قرآنی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و... در دستور کار و اولویت برگزار شود، البته در استان یزد صرفاً این دو استاد بزرگوار توانایی ارتقا نمایندگان را دارند.

نماینده استان یزد در مرحله فینال مسابقات قرآن اوقاف در رشته حفظ کل با اشاره به میزبانی خوزستان در این دوره از مسابقات گفت: در مورد میزبانی تمام شرایط از جمله سالن برگزاری، سطح داوری مناسب و شرایط میزبانی به احسن وجه و مورد اهتمام سازمان اوقاف بود که لازم است از برگزارکنندگان تشکر شود.

خسروی در پایان به انتظارات و درخواست‌هایی از مسئولان استان و کشور اشاره کرد و گفت: اهتمام به رفع مشکلات مادی و تقدیر مالی از نخبگان قرآنی استان که به این مرحله راه یافتند که خود، باعث ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف نمایندگان استان برای تمرین و ممارست و پیشرفت و کسب رتبه بین‌المللی است.

انتهای پیام
captcha