پایان مرحله نخست مسابقات سراسری حفظ قرآن در مصر
کد خبر: 4115935
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

پایان مرحله نخست مسابقات سراسری حفظ قرآن در مصر

برگزیدگان مرحله نخست مسابقات سراسری گزینش حافظان قرآن مراکز وابسته به الازهر در سراسر مصر معرفی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از مصری الیوم، محمد الضوینی، معاون دانشگاه الازهر دیروز پنجشنبه نتیجه مرحله نخست از مسابقه سراسری حفظ و تجوید قرآن کریم سال 1444 هجری قمری در این کشور را اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه 59 هزار و 495 نفر شرکت کننده به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند، گفت: این شرکت‌کنندگان 80 درصد یا بیشتر از کل امتیاز را کسب کردند که 35 هزار و 845 شرکت کننده از آموزشگاه‌های حفظ قرآن در سراسر مصر و 23 هزار و 84 نفر از موسسات الازهر و 566 نفر هم از دانشگاه الازهر هستند.

این مقام الازهر تاکید کرد: مرحله دوم این مسابقات از 25 فوریه آتی آغاز می‌شود.

مسابقه قرآن کریم شیخ الازهر یک مسابقه قرآنی است که سالانه تحت نظارت شیخ الازهر برگزار می‌شود و دانش‌آموزان موسسات الازهر و آموزشگاه‌های حفظ قرآن وابسته به این دانشگاه و دانشجویان خود دانشگاه الازهر در استان‌های مختلف در آن شرکت می کنند.

هادی عوده، مدیرکل مسجد جامع الازهر در این باره گفت: مرحله اول این آزمون با بهترین ابزار صوتی و تصویری برای اطمینان از تحقق اصل برابری و فرصت‌های برابر در میان آزمون‌دهندگان انجام شد.

آزمون انتخابی حافظان قرآن در راستای عمل به توصیه‌های احمد الطیب، شیخ الازهر بر انتخاب بهترین کادرهای علمی آموزش‌دیده در صحن الازهر برگزار شده است و پیش از این نیز در ایام شیوع کرونا در ادارات کل امور قرآن کریم مراکز وابسته به الازهر با رعایت تدابیر و پروتکل‌‌های بهداشتی چنین آزمونی برگزار شده بود.

انتهای پیام
captcha