جامعه قرآنی در مسائل اجتماعی اثرگذارتر عمل کنند
کد خبر: 4115775
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

جامعه قرآنی در مسائل اجتماعی اثرگذارتر عمل کنند

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی در مسائل اجتماعی باید پویا‌تر، پرتحرک‌تر و اثرگذارتر از گذشته عمل کنند، افزود: اثرگذاری جامعه قرآنی و نخبگان این حوزه فقط این نیست که متصدی پست و مقامی در دستگاه‌ها باشند.

محمدرضا جعفری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم استقبال از عادله شیخی، دارنده رتبه اول رشته قرائت ترتیل چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، امروز، 29 دی، به همت اداره کل اوقاف استان، اداره امور قرآنی این مجموعه و با حضور محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی برگزار شد.

محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی، در حاشیه مراسم استقبال از عادله شیخی، دارنده رتبه اول رشته ترتیل مسابقات قرآن اوقاف، به خبرنگار ایکنا، ضمن تبریک کسب مقام اولی از سوی قاری کشورمان به وی خانواده آقای شیخی و جامعه قرآنی استان، ادامه کسب این رتبه افتخاری دیگر برای استان است که در کارنامه زرین آن به ثبت رسید.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «قهرمانان قرآنی را احترام کنید» استناد کرد و افزود: امروز همه در راستای عمل به این فرمایش معظم‌له گردهم جمع شده و از بانویی جوان و نخبه استقبال کردند که جای تقدیر دارد. امید است این اتفاق انگیزه‌ای باشد که بیش از پیش در خدمت قرآن باشیم و تجارب خود را در اختیار سایرین قرار دهیم.

وی ضرورت توجه جوانان و نوجوانان به اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه را متذکر شد و افزود: همه ما در برابر قرآن و نهادینه شدن مبانی و آموزه‌های قرآنی در جامعه مسئولی و باید در این حوزه نقش خود را به بهترین شکل اتجام دهیم. دشمن با راه‌اندازی رسانه‌های معاند و توسعه فرهنگ بیگانه غرب سعی دارد جوانان و نوجوانان ما را از آموزه‌های الهی دور کند، اما وجود بانوان و آقایان نخبه و قرآنی همچون خانم شیخی می‌تواند الگویی عینی برای نسل فعلی باشد.

جعفری به رابطه تنگاتنگ اشاعه فرهنگی قرآنی با کاهش آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی اشاره و تصریح کرد: هرچه پیاده‌سازی و خدمت به قرآن را جدی‌تر بگیریم، خدمات بیشتر به عموم مردم انجام داده‌ایم. اگر مبانی دینی و قرآنی بهتر و بیشتر از قبل در جامعه نهادینه شود، قطعاً افق پیشرو در این حوزه بیشتر از گذشته خواهد بود و افراد بیشتری را می‌توان جذب آموزش قرآن کرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی در مسائل اجتماعی باید پویا‌تر، پرتحرک‌تر و اثرگذارتر از گذشته عمل کنند، افزود: اثرگذاری جامعه قرآنی و نخبگان این حوزه فقط این نیست که متصدی پست و مقامی در دستگاه‌ها باشند. کسب رتبه و ارج نهادن مسئولان به تلاش نخبگان می‌تواند اثرگذاری قوی‌تری داشته باشد و انجام این برنامه‌ها باید تداوم داشته باشد تا انگیزه‌ای برای سایرین جوانان قرآنی برای تلاش مضاعف باشد.

جعفری در پایان جامعه قرآنی را پیش‌قراول حرکت در تحقق سبک زندگی قرآنی در جامعه دانست و اضافه کرد: همه ما باید مروج سبک زندگی اسلامی باشیم و باید در گام اول از خودمان شروع کنیم.

انتهای پیام
captcha