احیای موقوفات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی شتاب می‌گیرد
کد خبر: 4115476
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

احیای موقوفات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی شتاب می‌گیرد

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی از شتاب گرفتن احیای موقوفات کشاورزی با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و جهادکشاورزی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، امروز، 28 دی‌ماه، در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به گستره موقوفات کشاورزی در استان، اظهار کرد: بسیاری از مزارع و باغات کشاورزی وقفی در آذربایجان‌شرقی طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود اما با نگرش جدید رئیس سازمان اوقاف کشور، احیای این موقوفات شتاب گرفته است.

وی افزود: موقوفات مختلفی در بخش کشاورزی استان از زمین‌های بایر زراعی گرفته تا منابع آبی و صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارند که می‌توانیم با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان این موقوفات را احیا کرده و از درآمد آن‌ها در کنار اشتغالزایی و تقویت چرخه‌های تولید استان، برای کمک به نیازمندان طبق نیت واقفان خیراندیش استفاده کنیم.

حسینی، با اشاره به ثبت بیش از ۱۵۰۰ وقف آب در استان، ادامه داد: موقوفات بخش دامپروری و شیلات از جمله پتانسیل‌های مهم وقفی استان بوده و احیای قنوات مغفول نیز در دستورکار قرار دارد.

اکبر فتحی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه از حمایت این سازمان برای احیای موقوفات کشاورزی استان خبر داد و گفت: وجود قطعات کشاورزی بزرگ مقیاس که مغفول مانده و جزو موقوفات محسوب می‌شوند، باید مورد توجه احیا و بازگشت به چرخه تولید قرار بگیرد.

گفتنی است، حمایت از اخذ مجوزهای کشاورزی و ارائه تسهیلات برای اجرای پروژه‌های موقوفات کشاورزی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام
captcha