جذب خیرین در رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی تاثیرگذار است
کد خبر: 4114629
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی:

جذب خیرین در رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی تاثیرگذار است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب خیرین در رشد و توسعه موسسات قرآنی تاثیرگذار است، گفت: مؤسسات در ترویج فرهنگ قرآنی تأثیرگذار هستند، لذا با فعالان قرآنی استان رایزنی و تعامل داریم تا حتی‌الامکان بتوانیم تعداد مؤسسات قرآنی را در استان افزایش دهیم.

سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی مؤسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از گلستان، رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی که امروز، ۲۴دی ماه در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری است که در مسير دین و اسلام و قرآن شهدای زیادی را تقديم کرده است، گفت: گرایش نوجوانان و دختران ما به سمت بی‌حجابی و کشف حجاب نشان از ضعف عملکرد ما در حوزه دین و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

سنگدوینی با تاکید براینکه باید دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های دینی که متولی دین و قرآن هستند باید آنها را به چالش کشید که چه اقداماتی را در راستا انجام داده‌اند و نتیجه آن چه بوده است، افزود: باید بدانیم جایگاه و نقش قرآن در مدارس ما در چه سطحی است و علت عدم برگزاری نماز جماعت در مدارس به چه دلیل است باید به فکر و چاره راه حل برای آن بود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتفاقاتی که اخیرا شاهد آن بودیم بسیار تلخ و ناگوار بود و این حرکت‌ها نشان داد که ما از قرآن و اسلام و ائمه فاصله گرفتیم و اگر این فاصله‌ها نبود چنین اتفاقاتی هرگز بروز نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ما و دستگاه‌های مربوطه باید سپر باشیم و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم اما خوشبختانه مقام معظم رهبری با درایت کامل وارد میدان شدند و با رهنمودها و توصیه‌ها، خود سپر بلا می‌شود و آتش‌ فتنه‌ را خاموش می‌کند.

وی افزود: مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی طرحها و ایده‌های خود را به تناسب برنامه‌هایی که دارند طی نامه‌ای مکتوب به بنده تحویل داده و ما از دستگاه‌های مربوطه پیگیری دغدغه‌های این عزیزان هستیم و ما با کمال افتخار در خدمت خادمان حقیقی قرآن و اسلام بوده و با تمام توان پشتیبان و حامی فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

سنگدوینی تصریح کرد: بنده در هر فرصتی آمادگی برگزار جلسه با موسسات قرآنی هستم و این مهمترین موضوع در جمهوری اسلامی ایران است و به نظر بنده هیچ چیزی واجب تر از قرآن و دین و موسسات قرآنی نیست.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث موسسات و فعالیت‌های قرآنی که عهده‌دار تربیت نسل جوان است کم کاری شده جذب خیرین در این زمینه به فراموشی رفته است و اگر مانند خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه هم برنامه‌ریزی‌های شود سبب‌ رشد و توسعه این مراکز خواهد شد.

وی به فعالیت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان نیز اشاره کرد و افزود: نشستی با اعضای هیئت مدیره اتحادیه داشتیم و دغدغه‌ها و مشکلات احصا شد که حتی‌الامکان در جهت کمک به این مجموعه تلاش‌هایی داریم تا بتوانیم گامی برداریم.

سنگدوینی بر اهمیت و نقش‌آفرینی مؤسسات قرآنی در جهت تعمیق معارف قرآنی در بدنه جامعه تأکید کرد و گفت: مؤسسات در ترویج فرهنگ قرآنی تسهیل‌گر و تأثیرگذار هستند و لذا با فعالان قرآنی استان رایزنی و تعامل داریم تا حتی‌الامکان بتوانیم تعداد مؤسسات قرآنی را در استان افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha