انقلاب اسلامی ابزار تمام‌عیار امتحان الهی است
کد خبر: 4113862
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

انقلاب اسلامی ابزار تمام‌عیار امتحان الهی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه امروز انقلاب ابزار تمام‌عیار امتحان الهی است، گفت: امثال شهید حججی‌ها و حاج‌قاسم‌ها و شهدای هسته‌ای و امنیت و ... که کار و تلاش واقعی داشتند، بُرد کردند و به جایگاه والایی که خداوند در ۲ آیه پایانی سوره قمر اشاره می‌کند، دست یافتند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۱ دی‌ماه در «نشست مشترک شورای اداری و جلسه معارف مدیران چهارمحال‌وبختیاری» که با حضور استاندار و مدیران ارشد استان در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و با اشاره به اینکه این بانو رکنی از ارکان نظام هستی هستند، اظهار کرد: می‌طلبد که این وجود نورانی را بشناسیم و پیوند و ارتباط با این بانو منجر به تبعیت از حضرت باری‌تعالی شود.

وی با ذکر اینکه مدیران در هر شرایطی باید آماده خدمت به مردم باشند، ادامه داد: تلاش‌های خوبی وجود دارد اما انتظار می‌رود که مصوبات بیشتر رنگ عملیاتی به خود بگیرند و موانع عملیاتی مصوبات رفع شوند؛ مثال بارز آن تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرک منظریه است که مدت‌هاست مردم گله‌مندی و توقع دارند اما حرکتی نمی‌بینند.

نکونام بیان کرد: در سفری که چند روز قبل به خانمیرزا داشتم با مردمی روبرو بودم که امیدوارانه مشکلات خود را مطرح می‌کردند و این امید باید هر چه بیشتر تقویت شود و استان را تبدیل به یک کارگاه عملیاتی کنیم که این انتظار در حد تراز این دولت نیز هست.

انذارهای سوره مبارکه قمر

امام‌جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به معارف سوره مبارکه قمر که از ابتدا تا انتها به انذار و هشدار اختصاص دارد، گفت: در این سوره پنج نمونه از اقوامی را معرفی می‌کند که با انقلاب انبیا همراهی نکرده و بهره نگرفتند و سرنوشت این اقوام را یک به یک مطرح می‌کند.

نکونام با اشاره به آیه «وَلَقَدْ جَاءَهُمْ مِنَ الْأَنْبَاءِ مَا فِيهِ مُزْدَجَرٌ» (قمر/۴)، تصریح کرد: خداوند متعال در میان تمام امت‌ها رهبر و راهنما فرستاد تا آنان را از بدی‌ها بازدارد و به سوی خیر و معروف هدایت کند؛ محتوایی که آنان ارائه می‌دادند نیز حکمت بالغه بود که با دست پر و منطق و استدلال راهی را جلوی پای آنان قرار داد.

وی با تصریح اینکه انقلاب اسلامی را باید یک مصداق از انقلاب‌های انبیا دانست، توضیح داد: تردیدی نیست که انقلاب ایران در امتداد انقلاب نبوی قرار گرفته است؛ خداوند در این انقلاب یک امام، یک محتوا و یک راه و مکتب قرار داده است که هیچکدام جدید نیستند اما انقلاب حرکتی است که مطابق با زمان شکل گرفته و پیش می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: محتوا، مکتب و راه یکی است و امام راحل(ره) و شهدا از ما انتظار دارند که بدانیم امروز چه باید بکنیم و در بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم نیز این تأکید بر انجام وظیفه به‌موقع و به‌جا وجود داشت.

نکونام تصریح کرد: آیات پنجم به بعد از سوره مبارکه قمر اشاره دارد که امت‌‌ها از این حکمت بالغه بهره نگرفتند و گرفتار مسائل نفسانی شده و به آن پشت کردند. در این سوره سرنوشت قوم نوح، عاد، حضرت صالح و قوم ثمود، لوط و آل فرعون به عنوان انذار و هشدار مطرح و به مسلمان خطاب می‌شود که ممکن است شما نیز دچار این بدعملی‌ها و کفرها شوید.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب ابزار تمام‌عیار امتحان الهی است، گفت: امثال شهید حججی‌ها و حاج‌قاسم‌ها و شهدای هسته‌ای و امنیت و ... که کار و تلاش واقعی داشتند، بُرد کردند و به جایگاه والایی که خداوند در ۲ آیه پایانی سوره قمر اشاره می‌کند، دست یافتند.

انتهای پیام
captcha