لزوم تقویت مؤسسات و مراکز قرآنی در گسترش و نشر قرآن در جامعه
کد خبر: 4113174
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

لزوم تقویت مؤسسات و مراکز قرآنی در گسترش و نشر قرآن در جامعه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر با بیان اینکه تقویت مؤسسات و مراکز قرآنی می‌تواند به گسترش و نشر قرآن در جامعه کمک شایانی کند، گفت: راه سعادت و خوشبختی مطالعه و درک مفاهیم قرآنی است. باید خواندن و حفظ قرآن را در جامعه گسترش داده و کودکان را از همان زمان با قرآن آشنا کرد.

حجت الاسلام طالبی رئیس تبلیغات اسلامی آزادشهر

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام طالبی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر در دیدار با مدیر جامعه القرآن آزادشهر که امروز، ۱۸ دی‌ماه در این مرکز قرآنی برگزار شد، راه اصلی رسیدن به خوشبختی را درک صحیح و خواندن قرآن عنوان کرد و گفت: راه سعادت و خوشبختی مطالعه و درک مفاهیم قرآنی است. باید خواندن و حفظ قرآن را در جامعه گسترش داده وکودکان را باید از همان زمان با قرآن آشنا کرد و خانواده‌ها توجه بیشتری با خواندن و حفظ قرآن داشته باشند.

حجت‌الاسلام طالبی اظهارکرد: تقویت موسسات و مراکز قرآنی می‌تواند به گسترش و نشر قرآن در جامعه کمک شایانی کند، لذا در روستاها مشکلی از بابت خانه‌های قرآنی وجود ندارد. هر درخواستی هم درباره راه‌اندازی خانه قرآن بوده صادر شده است.

مدیر جامعه القرآن آزادشهر مهم‌ترین چالش فعالیت‌های قرآنی مردمی را اقبال کم خانواده‌ها دانست و افزود: اگر خانواده‌ها به سمت قرآن جذب شوند، قطعاً این نوع فعالیت‌ها رونق می‌یابد، اما امروزه جوانان ما با آموزه‌های قرآن آشنایی نداشته و تنها روخوانی به آنان آموزش داده‌ شد، لذا باید تمهیداتی اندیشیده شود تا آموزه‌های قرآن را به نسل جوان منتقل کرد و آنان از این دریافت معرفت در مسائل زندگی بهره ببرند.

محمدی با تأکید بر لزوم رسیدگی به موانع و مسائل موسسات قرآنی استان عمده مشکلات آنان را مسئله مالی نامید و گفت: بیشتر مشکلات مؤسسات و خانه‌های قرآنی مسائل مرتبط با اعتبارات و همچنین مشکل ساختمان و فضای کار است، بیشتر این مؤسسات مکان ثابتی برای برگزاری کلاس‌های قرآنی را ندارند به همین علت مجبورند مکانی را برای برگزاری کلاس‌ها اجاره کنند و با توجه به اینکه تعرفه اجاره‌ها نجومی است مؤسسات و خانه‌های قرآنی قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند.

همچنین در این نشست در خصوص زمین برای ساختن جامعه القرآن با پیگیری‌های اداره تبلیغات از فرمانداری بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و در ادامه مقرر شد که درپایان همین هفته به مناسبت هفته گرامیداشت روز زن از سه بانوی حافظ قرآن شهرستان تجلیل صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha