تشریح ویژه برنامه‌های جشنواره «گفتمان خدمت» در استان مرکزی
کد خبر: 4113169
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

تشریح ویژه برنامه‌های جشنواره «گفتمان خدمت» در استان مرکزی

مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اعلام خبر برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت» در استان، گفت: تاکنون برای 50 گروه جهادی در مصلای بیت‌المقدس اراک هماهنگی شده است.

مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، امروز، 18 دی، در نشست خبری که به منظور تشریح ویژه برنامه‌های جشنواره «گفتمان خدمت» در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره به همت کمیته امداد استان مرکزی، مدیریت حوزه علمیه و سازمان بسیج طلاب استان از روز چهارشنبه، 21 دی به مدت سه روز در مصلای بیت‌المقدس اراک آغاز به کار می‌کند. همچنین این طرح در راستای انعکاس فعالیت گروه‌های جهادی طلاب بسیجی، گروه‌های تبلیغی و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد در استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 57 گروه جهادی در جشنواره «گفتمان خدمت» در قالب 48 گروه از آقایان طلبه و 39 گروه از بانوان طلبه شرکت دارند، ادامه داد: روحانیون مستقر در این غرفه‌ها به معرفی عملکرد گروه جهادی و ارائه اقدامات انجام شده در حوزه‌های سلامت و درمان، عمرانی، حضور در طرح مواسات، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، ساخت و مرمت خانه محروم، اقدامات صورت گرفته در حوزه محرومیت‌زدایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی می‌پردازند.

مؤمنی در تشریح برنامه افتتاحیه جشنواه «گفتمان خدمت» پرداخت و افزود: این مراسم صبح روز، چهارشنبه، 21 دی با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، حجت‌الاسلام کازرونی، رئیس هیئت امنای کمیته امداد، جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان در دو نوبت صبح و عصر می‌توانند از غرفه‌ها بازدید کنند. تاکنون 50 غرفه در مصلا جانمایی و هماهنگی لازم صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: روحانیون در طول سال‌ها به ویژه در زمان شیوع کرونا خدمات بسیار کاربردی را به نمایش گذاشتند که مردم از آنها آگاهی کافی ندارند؛ از این رو برگزاری این جشنواره به شناخت شهروندان نسبت به عملکرد جامعه هدف منتج می‌شود.

مأمنی به تشریح برنامه‌های جانبی جشنواره پرداخت و گفت: نواخته شدن زنگ گفتمان خدمت، توزیع ۱۲ هزار غذای گرم در اراک، برگزاری شب شعر گفتمان خدمت، توزیع ۲ هزار بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی و طلاب، بازدید از منزل طلبه‌های شهید، برگزاری همایش مادران فاطمی، رونمایی از تمبر یادبود گفتمان خدمت بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول در پایان از فعالیت ۳۴۸ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۴۳ مرکز فعالند و ۱۸۶ واحد با مدیریت طلاب در دو گروه بانوان و آقایان اداره می‌شود.

انتهای پیام
captcha