شهیدی که از زمان شهادتش آگاه بود
کد خبر: 4112399
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱

شهیدی که از زمان شهادتش آگاه بود

مادر شهید حسین امیدواری، از شهدای قرآنی مدافع حرم که زمان دقیق شهادتش را می‌دانست، گفت: پسرم از کودکی با قرآن و اهل بیت(ع) مانوس بود و در تلاوت قرآن از سبک عبدالباسط تقلید می‌کرد.

به گزارش ایکنا، در ادامه دیدارهای هفتگی قاریان قرآنی، آن‌ها در هجدهمین جلسه با حضور جمعی از اساتید و قاریان قرآنی، چهارشنبه 14 دی، با خانواده شهید حسین امیدواری، از شهدای قرآنی مدافع حرم دیدار کردند.

در این دیدار رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران به همراه اساتیدی چون مجتبی محمدبیگی و عباس فرهمند از اساتید گروه‌های همخوانی و تواشیح نوجوانان و جوانان برگزار شد.

در ابتدای این دیدار آیاتی از کلام‌الله مجید توسط مجتبی محمدبیگی قرائت شد و در ادامه رحیم قربانی ضمن قدردانی از این خانواده و خانواده‌های شهدای قرآنی که در کنگره شهدای قرآنی شهر تهران حضور داشتند به گزارش کوتاهی از این رویداد پرداخت.

در ادامه این دیدار، مجتبی محمدبیگی از مادر شهید امیدواری درخواست کرد برای جامعه قرآنی و مردم ایران دعا کنند تا در راه شهدا و انقلاب ثابت‌قدم باشند و بمانند و مسیر درست و هدایت واقعی را بیابند که هر چه داریم از برکت خون و مجاهدت شهداست.

همچنین اکرم امیدواری، خواهر شهید به بیان خاطرات و نقل قول‌های دوستان برادرش از حسن رفتار و اخلاص او پرداخت. وی در این دیدار با اشاره به اینکه حسین قبل از شهادتش، نسبت به زمان این اتفاق مطلع بود اظهار داشت: برادرم به یکی از دوستانش در سوریه گفته بود من ساعت 10 صبح در منطقه خان طومان بر اثر ضربت گلوله به قلبم از این دیار خواهم رفت.

پس از آن، مادر شهید با بیان ویژگی‌ها و خصوصیات رفتاری فرزندش اضافه کرد: حسین یازدهمین فرزند از دوازده فرزند من بود. پدرش بنا بود و سال گذشته بر اثر کرونا از دنیا رفت. من سواد خواندن و نوشتن نداشتم، ولی حسین هر شب برای من معنای یک حزب قرآن را می‌خواند و من بعد از رفتن به کلاس، موفق به قرائت قرآن شدم و بر خواندن سوره واقعه مداومت می‌کردم که آثار و برکات این موضوع را نیز در زندگی دیدم.

وی افزود: پسرم از کودکی اهل قرآن و نماز و شرکت در محافل مذهبی بود. در قرائت قرآن از سبک عبدالباسط تقلید می‌کرد و علاقمند به سیر و سلوک و تقرب بیشتر به خداوند بود. روز نهم اعزام به سوریه و شرکت در جنگ به شهادت رسید. ارتباط خاصی با حضرت رقیه(س) و امام زمان(عج) داشت و پیوسته به اهل بیت توسل می‌کرد.

در پایان این دیدار لوح تقدیری با امضای استاندار تهران و فرمانده سپاه استان و یک جلد کلام‌الله مجید به مادر این شهید والامقام اهدا شد.

انتهای پیام
captcha