المان‌هایی برای جهادگران آسمانی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4112082
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

المان‌هایی برای جهادگران آسمانی در خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از احداث المان در یکی از میادین شهر نهبندان با نام جهادگران آسمانی به یاد ۵ جهادگر آسمانی این شهرستان همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

المان‌های جهادگران آسمانی در خراسان‌جنوبیجهادگران، انسان‌های شریفی هستند که درد مناطق محروم و مردمی که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند را درک کرده و در راستای حل معضلات آنان تلاش می‌کنند. عده‌ای از این افراد در راه خدمت به مردم جان خود را از دست می‌دهند که گرامیداشت یاد و خاطره این به معنای زنده نگه داشتن تمام خوبی‌هاست.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی بیان کرد: جهادگران آسمانی عزیزانی هستند که در حین مأموریت جهادی و در حین خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بر اثر حادثه به رحمت خدا رفته‌اند و چون در مسیر خدمت به مردم بوده‌اند مطمئنا در پیشگاه الهی اجر شهید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۱، پنج جهادگر نهبندانی در مسیر بازگشت از خدمت‌رسانی نقاط محروم در سانحه تصادف آسمانی می‌شوند، اظهار کرد: جهادگر محمد خراسانی از سرایان و جهادگران علیرضا پروانه، محمدرضا سبزه‌بین، پژمان هاشمی، حبیب فرزانه و رحمت شیرین از شهرستان نهبندان هستند.

هنری افزود: بعد از گذشت ۲۰ سال در حال حاضر با کمک بسیج سازندگی استان و شهرداری نهبندان، المان یادبودی از این پنج جهادگر که سردار زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور پیگیر اعلام درجه رفیع شهادت آن‌هاست؛ ساخته شده است. این یادمان به‌صورت سازه‌ای در میدان با 200 متر زیربنا از تصاویر این پنج جهادگر در قاب پنجره‌ای مدل‌سازی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی بیان کرد: تاکنون حدود 54 نفر در کشور شناسایی شده‌اند که شش نفر مربوط به خراسان‌جنوبی هستند.

انتهای پیام
captcha