وحدت علمای مسلمان علیه تصمیم طالبان مبنی بر محرومیت دختران از آموزش
کد خبر: 4110694
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
سازمان همکاری اسلامی خواستار شد؛

وحدت علمای مسلمان علیه تصمیم طالبان مبنی بر محرومیت دختران از آموزش

حسین ابراهیم طاها، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، وحدت صدا و اتحاد و یکپارچگی علما و مراجع دینی جهان اسلام علیه تصمیم طالبان مبنی بر محرومیت دختران از تحصیل و آموزش را خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از مجمع بین‌المللی فقه اسلامی خواست تا به سرعت یک کمپین جهانی با هدف اتحاد علما و مراجع دینی جهان اسلام علیه تصمیم طالبان مبنی بر ممانعت دختران از آموزش، راه‌اندازی کند.

حسین ابراهیم طاها که دیروز، هشتم دی‌ماه، در آیین افتتاحیه دومین اجلاس شورای مجمع بین‌المللی فقه اسلامی سخن می‌گفت، تأکید کرد: این مجمع باید آموزه‌های دین مبین اسلام در زمینه اهمیت آموزش به دختران را تبیین کند.

وی که از طریق ویدئوکنفرانس در این اجلاس سخنرانی می‌کرد، تصریح کرد: «تصمیم حکومت طالبان مبنی بر جلوگیری از آموزش دختران از جمله تحصیلات دانشگاهی و برکناری اعضای هیأت علمی زن به بهانه مغایرت با شریعت اسلامی از چالش‌های پیش‌روی مجمع فقه اسلامی است».

وی با اشاره به این که پرونده افغانستان در دستور کار سازمان همکاری اسلامی و مجمع بین‌المللی فقه اسلامی قرار دارد، تأکید کرد: تصمیم طالبان براساس متون شریعت اسلامی نیست.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: تصمیم طالبان در محروم کردن دختران از تحصیل، مغالطه‌هایی را که در مورد دین واقعی اسلام منتشر می‌شود را عمیق‌تر می‌کند و این در حالی است که اسلام مبرا از این گونه مغالطه‌ها است.

انتهای پیام
captcha