کتاب موقوفات دارو و درمان فارس تدوین شد
کد خبر: 4110381
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

کتاب موقوفات دارو و درمان فارس تدوین شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به تعدد موقوفات سلامت در این استان از تهیه و تدوین کتاب موقوفات دارو و درمان در این استان خبر داد.

چهارمین نشست راهبردی اوقاف فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، چهارمین نشست راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با موضوع موقوفات سلامت استان، امروز، هفتم دی‌ماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این نشست گفت: بحمد الهی با تلاش موقوفات سلامت، کتاب موقوفات دارو و درمان استان فارس تهیه و تدوین شده است.

وی خواستار توسعه همکاری‌های دو مجموعه اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و این مسئله را زمینه‌ساز بهبود شرایط موقوفات در حوزه سلامت دانست.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به وجود موقوفات متعدد در سطح استان فارس گفت: بحمد الهی فرهنگ وقف از گذشته در میان مردم استان فارس و شیراز وجود داشته است، به‌طوری که این استان در مباحث امور خیریه در کشور سرآمد است.

وی با بیان اینکه همواره همکاری و تعامل خوبی با اداره اوقاف استان داشته‌ایم، گفت: موقوفات سلامت نقش مهمی در تأمین سلامت جامعه دارند و قطعا تعامل دو مجموعه اوقاف و علوم پزشکی موجب ارتقای خدمت‌رسانی حوزه سلامت به جامعه خواهد شد.

محمود نجابت، مشاور عالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست تأکید کرد: برای برطرف شدن مسائل موجود در زمینه موقوفات، لازم است از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده شود که البته تجربیات گذشته و بهره‌مندی از نظرات فعالان حوزه وقف و موقوفات می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

وی فعال‌سازی و بروزرسانی بانک اطلاعاتی موقوفات را گامی مؤثر در همین راستا دانست و گفت: مسائل مختلف در حوزه وقف و موقوفات مجموعه سلامت باید با بررسی دقیق شناسایی و راهکارهای عملیاتی در این زمینه پیش‌بینی شود.

انتهای پیام
captcha