آغاز مرحله دوم ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در میناب
کد خبر: 4109876
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در میناب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از آغاز مرحله دوم ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) در شهرستان میناب خبر داد.

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اسماعیل جهانگیری، مدیرکل این نهاد، اظهار کرد: مرحله دوم ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) از امروز در شهرستان میناب آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این دوره از طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) دختران و پسران گروه سنی 8 تا ۱۵ سال می‌توانند با مراجعه به تارنمای طرح ملی تلاوت melitelavat.ir ثبت‌نام کنند. در مرحله نخست طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)، نوجوانان و جوانان شهرستان میناب هرمزگان در زمینه ثبت‌نام در کشور رکوردشکنی کردند و در مرحله دوم نیز فرصت خوبی برای قشر جوان جامانده و علاقه‌مند به علوم قرآنی شهرستان میناب فراهم شده تا بار دیگر خود را در این میدان نشان دهند.

جهانگیری عنوان کرد: در مرحله نخست یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم ۱۰۰ پسر در رده سنی 8 تا ۱۵ سال و ۱۱۲ دختر در گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال در سطح شهرستان میناب ثبت‌نام کردند که کلاس‌های تخصصی حفظ، مفاهیم و تلاوت این شهرستان به صورت غیرحضوری و با فراگیری فنون تلاوت اثرگذار در قرائت‌های تقلیدی از سبک‌های اساتید مصری چون مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور، عبدالباسط و محمدصدیق منشاوی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: شهرستان میناب برای تبدیل شدن به قطب قرانی کشور گام برداشته است و در این راستا از طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) در استان هرمزگان نیز حمایت و پشتیبانی می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ملی کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و غیره) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

جهانگیری اضافه کرد: این طرح قرآنی در سه سطح «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هرکدام به مدت ۲ سال اجرا می‌شود و آموزش اولیه به تمامی متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح شامل صحیح‌خوانی قرآن کریم، تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌ها و اصول اولیه تقلید خوانی است.

انتهای پیام
captcha