آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح «شباب‌الرضا» در کردستان
کد خبر: 4108415
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح «شباب‌الرضا» در کردستان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا(ع)» در کردستان خبر داد.

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، در تشریح چگونگی اجرای یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کردستان اظهار کرد: همه دانش‌آموزان دختر و پسر ۸ تا ۱۵ سال می ‌وانند در این طرح ثبت‌نام کنند و به صورت مجازی و حضوری از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی به شهرستان‌های مجری طرح شباب‌الرضا(ع) اشاره کرد و افزود: دو مؤسسه در سنندج و دیواندره مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کردستان تعیین و معرفی شدند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کار ثبت‌نام از دانش‌آموزان نوجوانان و جوانان تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به تارنمای طرح ملی تلاوت مراجعه کنند.

وی افزود: طرح ملی «تلاوت قرآن کریم» فرصت بی‌نظیری فراروی دختران و پسران علاقه‌مند در استان کردستان قرار داده تا با شرکت در کلاس‌های ویژه و بهره‌مندی از اساتید قرآنی شاخص‌های قرآنی استان را ارتقا دهند.

گلباغی با تأکید بر اینکه در این زمینه آموزش‌و‌پرورش و شهرداری نقش ارزنده‌ای در هدایت دانش‌آموزان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم آموزشی برعهده دارند، افزود: کردستان از ظرفیت‌های قرآنی بالایی برخوردار است که طرح ملی تلاوت می‌تواند این ظرفیت‌ها و استعدادها را شکوفا کند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق تارنمای melitelavat.ir اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح آموزشی به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، اظهار کرد: پس از ثبت‌‍نام ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسه و بیناری برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و آموزش با حضور استاد برگزار می‌شود.

گلباغی با اعلام اینکه قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای حضور در دوره مقدماتی شرکت می‌کند، یادآور شد: هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان‌ها پذیرش می‌شود.

انتهای پیام
captcha