فرهنگ بومی حاکم برگرفته از معارف دینی است
کد خبر: 4107881
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

فرهنگ بومی حاکم برگرفته از معارف دینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ بومی حاکم برگرفته از فرهنگ و معارف دینی است، گفت: در بسیاری از ادیان آداب و رسوم اسلامی وجود دارد و این رسوخ در لایه‌های اقوام گوناگون قابل مشاهده است لذا هر چه منسجم‌تر عمل کنیم نتایج بهتر خواهد بود.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 27 آذرماه در شورای فرهنگ عمومی استان که در سالن جلسات دفتر نماینده ولی‌فقیه استان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر «اَلْفِكْرُ فِي اَلْعَوَاقِبِ يُؤْمِنُ مَكْرُوهَ اَلنَّوَائِبِ»، اظهار کرد: فردی که برای نتیجه اعمال خود دور اندیش باشد از آثار منفی و گرفتاری‌ها به‌ویژه در کارهای اجتماعی ایمن خواهد بود. همه باید در یک مسیر همراه باشیم در این‌صورت حواشی از آن کار اندک خواهد شد.

وی در خصوص انجام مسائل فرهنگی به‌صورت جزیره‌ای، افزود: این امر را نه رد می‌کنیم و نه قبول داریم و معتقدیم در کار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اگر همه باهم عمل کنند خیلی موفق‌تر خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور به این معنی نیست که بخواهیم در این امر دستکاری زیربنایی انجام دهیم زیرا فرهنگ بومی حاکم متخذ از فرهنگ و معارف دینی است، گفت: در بسیاری از ادیان آداب و رسوم اسلامی وجود دارد و این رسوخ در لایه لایه‌های اقوام گوناگون قابل مشاهده است لذا هر چه منسجم‌تر عمل کنیم نتایج بهتر خواهد بود.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: امروزه ساختار بیان و شیوه تبیین به‌روز شده است، فضای دیجیتال می‌تواند در عزل و نصب مدیران تأثیرگذار باشد؛ امروز بیش از شکل و ظاهر جوان باید به ذهن و تفکر جوان توجه کنیم این همان ساختار جدید فرهنگی است.

وی افزود: یکی از مفاهیمی که برای دهه اول و دوم انقلاب قابل پذیرش بود اکنون جای سؤال بوده و بستر عدم پذیرش و اعتمادسازی فراهم شده است؛‌ منظور از بازسازی ساختار فرهنگی این است که چه شیوه‌هایی به‌کار بگیریم تا بتوانیم این فرهنگ را به نسل جدید منتقل کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن در این دوران کرونا کاری کرد تا جوانان به بسیاری از ارزش‌ها پشت پا بزنند، افزود: جمهوری اسلامی در تاریخ چندین هزار ساله ایران این را در سرلوحه همه نوشتارها و پندارها قرار داده که ایرانی تهدید را تبدیل به فرصت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: تبیین موقعیت جدید جمهوری اسلامی ایران در نظام ملل یک برد بزرگ در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر بود، دشمن از پاسخگو بودن ایران اسلامی می‌هراسد و دشمن تلاش کرده میدان‌ها را بر علیه جمهوری اسلامی به‌کار گیرد.

وی با اشاره به رعایت حجاب و عفاف در ادارات بیان کرد: بناست در همه سازمان‌ها حدود قانونی حجاب و عفاف رعایت شود و پیگیر اجرای این امر هستیم، با بی‌عفتی‌ها و کشف حجاب‌ها در خیابان‌ها هم برخورد خواهد شد، بسیار از بانوان عفیف ما نسبت به این موضوع ناراحت و گله‌مند هستند.

آیت‌الله فلاحتی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهیدان و حمایت مردم، بی‌حجابان و بدحجابان را هدایت می‌کند. در هیچ دوره‌ای نیروی انتظامی مانند این دوره اخیر محبوب نشد به این دلیل که ملت متوجه شدند نیروی انتظامی جان خود را برای امنیت و آرامش جامعه فدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی تصریح کرد: برنامه‌های این کنگره خوب برپا شد و باعث برجسته شدن نام و خاطره شهید میرزا کوچک نه فقط در داخل کشور بلکه در سطح بین‌المللی شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: چگونگی مواجهه با برخی حرکات هنجارشکنانه، شیوه مقابله با کشف حجاب و بدحجابی در جامعه، چگونگی بازسازی فرهنگی در حوزه جوانان و مساجد از جمله دستور جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی استان است و انتظار دارم همه اعضا برای آن راهکاری ارائه دهند زیرا تنها در سایه وحدت رویه شاهد جامعه‌ای متعالی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha