مسأله‌محوری، شاخص فعالیت‌های پژوهشی المصطفی است
کد خبر: 4107628
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مجید عبادی:

مسأله‌محوری، شاخص فعالیت‌های پژوهشی المصطفی است

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: اگر به دنبال توسعه و گسترش علم و دانش هستیم، باید کار و خرد جمعی را سرلوحه فعالیت‌های علمی و پژوهشی قرار دهیم، چرا که با این شیوه علم تولید و رشد پیدا می‌کند.

مجیدعبادی، معاون پژوهشی جامعة المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدعبادی، معاون پژوهشی جامعة‌المصطفی امروز ۲۶ آذرماه در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش، پدید آمدن دانش را محصول کوشش‌های جمعی دانست و افزود: هفته پژوهش، فرصتی برای نمایش توانمندی‌های پژوهشی جامعةالمصطفی و در کنار آن ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت در امر پژوهش است.

وی ادامه داد: این هفته فرصتی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده علمی واحد‌های جامعةالمصطفی است تا برای گام برداشتن در مسیر همکاری و هم افزایی‌های مشترک اقدام کنیم.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، پدید آمدن دانش را محصول کوشش‌های جمعی دانست و تصریح کرد: متاسفانه نهاد‌های علمی کشور در بخش‌های مختلف با وجود عناصر کارآمد و کاردان، از خروجی‌های جمعی در حد توانمندی فردی مجموعه برخوردار نیستند. این نقطه ضعف، در اکثر دستگاه‌های علمی و پژوهشی کشور به چشم می‌خورد. گسترش مرز‌های علم، تنها از طریق کار جمعی و سیاست گذاری‌های کلان کشوری شکل خواهد گرفت.

معاون پژوهشی المصطفی اظهار کرد: تا مدت‌ها تصور می‌شد توسعه مرز‌های دانش صرفا با انتقال دانش ممکن خواهد بود، اما امروز می‌دانیم انتقال دانش به تنهایی نمی‌تواند موجب توسعه علمی شود و باید به سمت تولید دانش و بومی‌سازی آن پیش رویم. البته این رویکرد به معنی عدم استفاده از تجربیات دیگر مراکز علمی جهان نیست، اما نکته حائز اهمیت آنست که نباید همیشه شاگرد بود و فقط از منابع علمی دیگران استفاده کرد.

عبادی با تاکید بر ضرورت ترکیب آموزش و پژوهش، گفت: برای موفقیت درعرصه پژوهشی نمی‌توان چشم بر آموزش بست. با اجرای طرح تحول آموزش المصطفی و به دنبال آن تدوین طرح تحول پژوهشی، امید داریم پژوهش‌های ما در راستای پاسخ به نیاز‌های ملل مختلف گام بردارد.

وی افزود: طبق برنامه تحولی المصطفی، مسأله‌محوری و حل مسائل از نکات حائز اهمیت در مجموعه جامعةالمصطفی العالمیه است.

انتهای پیام
captcha