کرسی تلاوت ضیافت نور در علی‌آبادکتول برگزار شد
کد خبر: 4106980
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

کرسی تلاوت ضیافت نور در علی‌آبادکتول برگزار شد

سیصد و نود و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با عنوان «شهادت و پیروزی بر کفر و نفاق» در مصلی امام رضا(ع) علی آبادکتول برگزار شد.

آخوند فولادی قاریان برجسته اهل سنت در کرسی تلاوت ضیافت نور علی آبادبه گزارش ایکنا از گلستان، سیصد و نود و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با عنوان «شهادت و پیروزی بر کفر و نفاق» شامگاه، 22 آذرماه در مصلی امام رضا(ع) علی آبادکتول برگزار شد.

در این جلسه قرآنی دعای پرفیض توسل توسط ذاکر اهل‌بیت‌(ع) کربلایی عبدالله کرامتی قرائت شد و در ادامه جلسه دو نوجوان قرآنی امیرحسین خسروی (سوره شمس) و مهدی قاسمی(سوره تین) تلاوت کردند.

در ادامه نکاتی از نهج‌البلاغه توسط محمد باقر زنگانه در خصوص برداشتن توشه برای خود از دنیای محل عبور برای محل استقرار جاودانه آخرت ارائه شد.در ادامه این محفل آیات 38 تا 48 سوره احزاب آیات اولیه سوره نجم و سوره کوثر توسط آخوند عبدالمجید فولادی از قاریان برجسته استان گلستان قرائت شد.

در این محفل نورانی حجت‌الاسلام قنبری، امام جمعه فاضل‌آباد به آیه 44 سوره نحل به نقش تبیینی پیامبر اکرم‌(ص) اشاره کرد و گفت: انبیا آمده‌اند تا فطرت انسان‌ها احیا شود. نعمت‌های فراموش شده را یادآوری کنند و به نعمت باطنی عقل متذکر شوند.

وی بیان کرد: حُدیفه و عمار از مسیری می‌رفتند به محله یهودی‌ها رسیدند که اسلام را مسخره می‌کردند حدیفه گفت بیا زودتر برویم. اما عمار رفت بالای بلندی و سخنانی را خطاب به یهودی‌ها بیان کرد. وقتی خدمت پیامبر رسیدند کار عمار را ستود و گفت که او صدای ما را رساند.

امام جمعه فاضل‌آباد تصریح کرد: امروز دشمنان ما نمی‌خواهند صدا، پیشرفت، قدرت ما به دنیا برسد. پس وظیفه ما به فرموده رهبرمعظم انقلاب «جهادتبیین» همچون عمار و رساندن صدای اسلام و انقلاب است.

همچنین در پایان جلسه ذکر نام شهیدان شاخص این هفته و شهید مولوی عبدالواحد ریگی به همراه فریاد شهیدان الله اکبر برای هر شهید طنین انداز شد.

انتهای پیام
captcha