سمنان در پرداخت مطالبات موقوفات جزء 5 استان کشور است
کد خبر: 4106090
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

سمنان در پرداخت مطالبات موقوفات جزء 5 استان کشور است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مردم سمنان مردمی متدین هستند و اجاره‌بهای مربوط به موقوفه‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند و بدهی ندارند و جزو پنج استان برتر کشور در زمینه پرداخت مطالبات موقوفه‌ها هستند.

سمنان در پرداخت مطالبات موقوفات جزء 5 استان کشور است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، امروز، 20 آذر، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مردم سمنان مردمی متدین هستند و اجاره‌بهای مربوط به موقوفه‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند و بدهی ندارند گفت: قرارداد اجاره برای موقوفه‌ها مربوط به اراضی و املاک متناسب با عرف امضا می‌شود و برای معازه‌هایی که سرقفلی موقوفه نیست براساس توافق‌ها اجاره گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام تدینی ادامه داد: نیازهای استان سمنان به منظور ارایه مشاوره قبل از وقف به وسیله کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شناسایی شده که در این راستا نیت‌های موقوفه‌ها باید به سمت نیازهای روز جامعه پیش برود.

وی با بیان اینکه کارشناسان در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان آماده ارایه مشاوره به افراد در زمینه وقف متناسب با نیاز جامعه است یادآور شد: ازدواج جوانان، اشتغال‌زایی، تولید، درمان، و تحصیل، در کنار نیاتی که در گذشته هم وجود داشت، احصاء شده که مبتنی بر نیازهای امروز جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان متذکر شد: این موضوع‌ها به واقفان پیشنهاد می‌شود و امیدواریم موقوفات به سمت کاربردی‌تر شدن در جامعه پیش برود که بر این اساس ترویج و نهادینه‌سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ وقف به واسطه گستردگی خدمات و کارکردهای نهاد وقف برای آحاد جامعه، بخش‌های مختلف بیش از پیش همراه باشند اظهار کرد:  ترویج فرهنگ وقف بنا بر نیاز و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود.

بر همین اساس ارتقای آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی موجب افزایش وقف‌های جدید خواهد شد که در این خصوص پیگیر ایجاد و تنظیم وقفهای جدید متناسب با نیازهای روز جامعه و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، عالمان، استادان، نخبگان و معتمدان محلی و اصناف هستیم.

انتهای پیام
captcha