آغاز مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن
کد خبر: 4106050
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
مقدم‌کیا خبر داد:

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم از آغاز مرحله دوم ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی «شباب‌الرضا(ع)» در سطح کشور خبر داد.

حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآنحسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مرحله دوم ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن «شباب‌الرضا(ع)» ویژه دختران گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران در رده سنی ۸ تا ۱۵ سال در سطح کشور آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله دوم طرح شباب‌الرضا(ع) تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد، بیان کرد: این طرح امسال به دو صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است که علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای اینترنتی طرح ملی تلاوت به نشانی melitelavat.ir مراجعه کنند.

مقدم‌کیا درباره علت راه‌اندازی مرحله دوم ثبت‌نام، اظهار کرد: برخی از استان‌ها و حتی علاقه‌مندان نتوانستند در مرحله نخست بازه زمانی ثبت‌نام در طرح نام‌نویسی کنند لذا به دلیل حجم‌ درخواست‌ و تقاضاها بازه زمانی دومی برای ثبت‌نام درنظر گرفته شد.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم با اشاره به اینکه در یازدهمین دوره شباب‌الرضا، طرح آموزشی به صورت تقلیدی انجام می‌شود، بیان کرد: طی این طرح نوجوانان و جوانان از سبک تلاوت چهار استاد مصری مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور، عبدالباسط و محمدصدیق منشاوی تقلید می‌کنند. همچنین 12 جلسه آموزشی شامل جلسه وبیناری برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و آموزشی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: قرآن‌آموز پس از اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره شرکت می‌کنند که پس از موفقیت در این کلاس‌ها به دوره مقدماتی راه پیدا می‌کنن و به عنوان فراگیر سطح یک در مؤسسات قرآنی مجری طرح در استان‌ها پذیرش می‌شود.

یادآور می‌شود، طرح شبا‌ب‌الرضا(ع) با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوان ایرانی به همت ستاد اجرایی طرح تلاوت شباب‌الرضا و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری مؤسسات قرآنی در سطح کشور در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha