کمک ۱۱۲ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان یزدی
کد خبر: 4105806
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

کمک ۱۱۲ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان یزدی

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به فعالیت ۲۹۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان گفت: از ابتدای سال تاکنون مراکز نیکوکاری استان بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

مراکز نیکوکاریبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به هدف مراکز نیکوکاری که واگذاری امور مردم برای مردم است گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ۲۹۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان با محوریت مساجد در حال فعالیت هستند افزود: ۱۳۴ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی به نیازمندان در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، فرهنگی، بهداشت و درمان، جهیزیه و... در حال ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۲ هزار خانوار از کمک‌های مراکز نیکوکاری بهره‌مند شدند بیان کرد: استفاده از گروه‌های جهادی، بسیج محله و رابطان محلی و شناسایی خیران محله و هم‌افزایی با آنان متناسب با مقتضیات فرهنگی و بومی آن منطقه از جمله برنامه‌های این مراکز در سطح استان یزد است.

شجاعان یادآور شد: تقویت و گسترش حضور آگاهانه و مؤثر آحاد جامعه، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، توسعه شبکه‌های مردمی و تعامل با مؤسسات عام‌المنفعه از ساز و کارهای جدی و مؤثر کمیته امداد برای دستیابی به آرمان بلند فقرزدایی و عدالت‌گستری به شمار می‌رود و استقرار شبکه‌های نیکوکاری مردمی و استفاده از منابع و ظرفیت خیران و تشکل‌های موجود به‌عنوان ضرورتی بنیادین در مسیر توسعه مشارکت‌ها و هم یاری‌های مردمی مطرح و مورد توجه است.

انتهای پیام
captcha